OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungälvs sjukhus, Sekretariatet, Akutkliniken Kungälvs sjukhus är ett hälsofrämjande akutsjukhus med 200 vårdplatser och ca 1 300 anställda.Kungälvs sjukhus är ett sjukhus som expanderar och tar emot patienter från Kungälv, Stenungsund, Tjörn, Ale samt Norra Hisingen (Kärra Rödbo).Akutkliniken är sedan 2008 en nystartad egen verksamhet.Här arbetar sjuksköterskor, undersköterskor och sekreterare, totalt ca 60 personer.På akutmottagningen har vi olika specialiteter såsom medicin, kirurg/ortopedi och psykiatri.Vår akutmottagning är öppen dygnet runt och årligen har vi ca 23 000 akutbesök.Till akutklinikens sekretariat söker vi nu en läkarsekreterare som vill arbeta i en omväxlande miljö med varierande arbete såsom kassatjänstgöring och utskrift av journaldiktat som huvudsakliga arbetsuppgifter.Vi strävar också efter att varje sekreterare har sitt eget ansvarsområde.Vi söker dig som har några yrkesverksamma år bakom dig, vill arbeta i ett stundtals högt arbetstempo och vill arbeta dag- och kvällstid som helger.Vi tillämpar individuella schemaperioder, s k 'önskeschema' där man har möjlighet att välja sin arbetspass utifrån verksamhetens behov.Arbetsuppgifter Utskrift av journaldiktat via MedSpeech och Melior såsom inläggningsdiktat, akuta samt ickeakuta jourdiktat, slutenvårdsoperationer, daganteckningar, epikriser, journaldiktat från övriga sjukhuset under jourtid, intyg, dödsintyg/bevis etc.Diagnos- och olycksfallsregistrering, patient- och kassahantering via sjukhusets patientadministrativa system ELVIS samt registrering och handhavande av trafikskadejournaler. Kvalifikationer Vårddokumentationsutbildning.Kunskaper i Melior och ELVIS, vana från arbete på akutmottagning samt erfarenhet av registrering och handhavande av statistiskt material är meriterande.Du bör vara flexibel, lyhörd och ha god samarbetsförmåga.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.