Långsiktigt jobb för dig med erfarenhet av masterdata

Långsiktigt jobb för dig med erfarenhet av masterdata

Arbetsbeskrivning

"Problemlösande till följd av god systemförståelse och på jakt efter en långsiktig heltidstjänst på arbetsplats där kollegor ofta stannar i rollen i flera år." Kände du att det träffade rakt i hjärtat? Då läser du kanske just nu om ditt nya drömjobb. Beijer i Häggvik norr om Stockholm söker en ytterligare kollega med start i januari. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte: ansök nu direkt!

OM TJÄNSTEN
Vi söker för vår kund Beijers räkning dig som känner igen dig i orden strukturerad, noggrann och som inte bara har system- och datavana utan som även har en fallenhet för att genom logiskt tänkande sätta dig in i, och förstå dig på, system. Då har vi en roll för dig!

Tjänsten som produktkoordinator handlar nämligen om detta: att genom logiskt och problemlösande arbete arbeta proaktivt för att Beijers artikeldatabas är korrekt och ger rätt information till de olika butikerna/filialerna i landet.

Tjänsten är på heltid och uppdraget är löpande i Beijers nya och fräscha lokaler i Häggvik norr om Stockholm. Du kommer ingå i ett team om 5-7 personer där många av dina kollegor har ca 5 års erfarenhet av rollen och inte sällan även arbetat ute på Beijers filialer tidigare – här finns alltså erfarna kollegor att lära av!

Ambitionen med tjänsten är att det på sikt ska leda till en fast anställning hos Beijer så det här är en tjänst för dig som söker långsiktigt arbete där kollegorna bevisligen trivts och velat stanna under lång tid.

En huvudanledning till att man trivs är att du hela tiden kan utvecklas i rollen, lära dig mer, ta dig an fler komplexa uppgifter och finna utveckling även på sikt. Din blivande chef har även han arbetat operativt i gruppen tidigare och har därför bra förståelse för eventuella utmaningar du stöter på.

Du erbjuds


* Erfarna kollegor och ett klimat där frågor uppmuntras för att du ska känna dig trygg och växa i rollen.
* Utvecklande roll där motivationen att växa i rollen gjort att många kollegor stannar mer än fem år i teamet.
* Chef som fokuserar mycket på att vara närvarande kring de frågor som dyker upp i din vardag. Din blivande chef har haft rollen i två år och dessförinnan arbetat operativt i gruppen i tre år vilket medför förståelse för mycket av det du stöter på i din vardag.
* En långsiktig tjänst på ett företag som växer både organiskt och genom förvärv av andra företag. Du får därför komma in på företaget i en spännande tid när Beijer hoppas växa.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som produktkoordinator arbetar du brett och djupt med artikeladministration, inhämtning samt inläsning av artikeldata och filer i Beijers affärssystem.

Teamet du arbetar i har som huvudsaklig uppgift att informationen i Beijers affärssystem stämmer överens med verkligheten för att Beijers butiker i sin tur ska kunna ge rätt information och bästa möjliga service till Beijers kunder.
Detta innebär i breda ordalag att du kommer:


* upprätta, uppdatera, underhålla och ta bort artiklar i systemet
* agera support för Beijers butikspersonal när de har frågor kring artiklars status i systemen


Självklart går det att gå ned på otroligt mycket djupare detalj kring vad ovan två ansvarsområden innebär men då tenderar det att bli för mycket text. Givetvis kommer du som blir aktuell för intervjuer för tjänsten få en mer djupgående förklaring till vad dina arbetsuppgifter innefattar.

VI SÖKER DIG SOM
För den här tjänsten kommer vi lägga stor vikt vid att du är rätt person för tjänsten. För att trivas i den här rollen kommer du in med ett driv och engagemang att utvecklas samt ett stort intresse att lära dig alla rollens olika aspekter. Du är serviceinriktad, noggrann, systematisk och flexibel.

Utöver ovan söker vi dig som:


* Behärskar svenska mycket väl i tal och skrift.
* Har god data- och systemvana sedan tidigare och identifierar dig som stark i problemlösande till följd av god systemförståelse
* Är serviceinriktad och kan sätta dig in i butikspersonalens situation när de kommer med frågor rörande artikelinformationen i systemen
* Noggrann systematisk och flexibel
* Goda kunskaper i och förståelse för Excel och liknande program. Har du dessutom erfarenhet och kunskap inom SQL är det högst meriterande men inget krav så tydliggör då detta i din ansökan.


Övrig information


* Start: i Januari men det viktiga är att du är rätt person
* Omfattning: heltid och löpande
* Placering: Häggvik/Sollentuna
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Beijers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2020
  • Ansök senast: 28 februari 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


27 januari 2023

Administratör till Tekniska verken i Linköping

26 januari 2023

30 december 2022