OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 68 000 personer här. I Täby byggs många bostäder, fler företag etableras och kommunen satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med.
Kom hit och jobba i en jättebra skola med fantastiska förutsättningar vad gäller bl.a. kollegor, lokaler och närmiljö!
En liten, tydlig och trivsam skola i nordöstra Täby naturskönt alldeles intill Rönningesjön.
Vi har en tydlig värdegrund - Betonghjärtat, Fisken och Luckorna. Allas absolut lika värde är en självklarhet. Alla ska känna sig trygga och framgångsrika. Alla är ansvariga och bidrar till vår gemensamma arbetsmiljö. Vi är ett härligt gäng.
Vi har god stämning, en mycket låg personalomsättning och en närvarande ledning.
Eleverna når goda resultat och vi har bra resultat på både föräldra- och medarbetarenkäter.
Vi arbetar för att utveckla det tillgängliga lärandet i vårt systematiska kvalitetsarbete.
Nu kan vi tack vare ”lågstadiesatsningen” anställa en person till på heltid under 2017. Arbetsuppgifterna är att vara lärare på lågstadiet utifrån behov som diskuteras fram av berörda lärare. Syftet är uttalat att lärares tid med elever ska öka tack vare fler lärare.
Välkommen till oss i Löttingelundsskolan – förhoppningsvis är du kuggen vi just nu saknar.
Kontakta oss för mer information.
Hälsningar
Staffan Lindström
Rektor
ARBETSUPPGIFTER
Lärare på lågstadiet - lågstadiesatsningen
KVALIFIKATIONER
Utbildad lärare. Erfarenhet av undervisning för de aktuella årskurserna.
ÖVRIGT
Vi kommer att ta stor hänsyn till personlig fallenhet.
Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.
Tjänsten kan även komma att tas i anspråk av övertalig personal inom organisationen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.