OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 15600 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Vi är ett nybildat rektorsområde med verksamhet förlagd nära Salems centrum.
Verksamheten består av följande fyra områden:
* Grundsärskola
* Kommunövergripande särskilda undervisningsgrupp med elever som har en diagnos inom autismspektrumtillstånd(AST)
* Mobil enhet (stöd till grundskolorna för elever med hög frånvaro)
* Språkstudion (mobil resurs inom grundskolan)
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en lärare med ämnesinriktning Hemkunskap/idrott. Vi söker dig som vill vara med att utveckla en ny organisation med inriktning mot barn inom autismspektrum (AST) och grundsärskolan. Vi ser därför att du har erfarenhet av att arbeta med barn inom en eller båda av dessa verksamheter och/eller specialpedagogisk utbildning.
Vi arbetar med små undervisningsgrupper som kräver engagerade lärare med hög flexibilitet. I ditt pedagogiska uppdrag tar du ett helhetsansvar för att skapa och utveckla en trygg och strukturerad lärmiljö som lockar och utmanar.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha:
- Lärarexamen med inriktning Id/ HK
- Erfarenhet av arbete med barn med neuropsykiatriska diagnoser som AST
- Erfarenhet av arbete med barn inom grundsärskola
Vi vill att du:
- är tydlig och strukturerad
- har erfarenhet av att arbeta i åldersblandade grupper utifrån individanpassad undervisning
- arbetar kontinuerligt och konsekvent med planering, genomförande, uppföljning och utvärdering utifrån individens behov samt våra nationella styrdokument
- har ett lösningsinriktat förhållningssätt där du ser varje individs styrkor som du förstärker
- ser samverkan som en viktig del för utveckling av såväl elever som verksamhet
Vana av att använda IT-pedagogiska hjälpmedel är meriterande. Viktigast är dock att du har ett genuint intresse av att arbeta med barn i behov av särskilt stöd.
Vi erbjuder dig kompetensutveckling kring AST och lindrig utvecklingsstörning (MR), pedagogiska förhållningssätt och kontinuerlig handledning. Fortbildningen sker i ett samarbete med Karolinska Institutet Center of Neurodevelopmental Disorders (KIND)