Larmadministratör

Arbetsbeskrivning

Räddningstjänsten Storgöteborg är ett av Sveriges största räddningstjänstförbund med cirka 900 medarbetare, en omsättning på cirka 500 mkr och svarar för räddningstjänst och förebyggande brandskydd i våra sex medlemskommuner; Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum. Vi strävar efter att spegla samhället i stort för att vinna de fördelar som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald ger.

Räddningstjänsten Storgöteborg erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete. Tillsammans verkar vi för en positiv verksamhetsutveckling med god arbetsmiljö och god gemenskap. Friskvård är viktigt för oss och alla medarbetare har tillgång till ett brett utbud av träningsaktiviteter.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ny medarbetare till larmenheten, på Tekniska Avdelningen vid Kålltorps gamla brandstation. Larmenheten består av tolv medarbetare varav fyra är larmadministratörer. Deras huvudsakliga ansvararområde är administration av förbundets automatlarmsprocess där vi hanterar drygt 4000 automatiska brandlarm för våra medlemskommuner.

Arbetsuppgifter
Som larmadministratör arbetar du administrativt med förbundets olika larmkommunikations- och säkerhetssystem. Arbetet innebär att via telefon ha kontinuerliga kundkontakter när det gäller uppläggning av nya samt provning av befintliga automatlarmsanläggningar. I arbetet ingår även avtalsskrivningar samt att göra förändringar och fakturering av befintliga anläggningar. Ytterligare arbetsuppgifter som tillkommer inom Larmenheten är nyckelhantering för automatlarmsanläggningar samt deltagande i interna projekt gällande automatlarmsprocessen etc.

Som medarbetare på larmenheten kommer du att arbeta i nära samarbete med övriga larmadministratörer samt larm- och insatstekniker.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha följande kvalifikationer:
• gymnasieutbildning med inriktning ekonomi, administration eller motsvarande
• erfarenhet av administration och inmatning i datasystem
• goda datorkunskaper i MS Office
• erfarenhet av Lotus Notes eller likvärdig databas
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Meriterande är:
• ekonomierfarenhet samt erfarenhet av faktureringsarbete
• god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska

B- körkort är ett krav.

Som person är du positiv, noggrann och serviceinriktad. Du är van att arbeta båda självständigt och i grupp och har förmåga att prioritera om i den dagliga verksamheten när så krävs. Du ser till att arbetsuppgifterna blir lösta och har god förmåga att kommunicera med kunder i telefon.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jan Magnusson, Enhetschef
0702-16 31 95
Karolina Landin, Personalspecialist
031-335 2766
Bert Paulusson, Vision
0703-24 06 37
Per-Albin Halldin, Kommunal
0704-36 04 09
Lennart Liljeroth, SACO
0702-88 99 15
Mikael Strand, BRF
0704-71 20 30
Peter Volmefjord, Ledarna
0706-15 28 22
Alireza Sarreshtedari, IT-samordnare
0706-71 18 41
Karolina Landin, Personalspecialist
031-335 2766
Telefontid kl 8.00-9.00 Olle Hydén, Enhetschef
0705-95 89 71

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Personalavdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning tillämpas. Var vänlig ange löneanspråk i din ansökan. Arbetstid: Dagtid kl 7.30-16.00
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse., upphör: Provanställning kan komma att tillämpas.
  • Publicerat: 25 november 2013

Besöksadress

Åvägen 2 40224 Göteborg
None

Postadress

None
Göteborg, 40224

Liknande jobb


Liljestensskolan söker Administratör

21 maj 2024

20 maj 2024