Larminstallatör inom hemtjänsten

Arbetsbeskrivning

På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 500 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan ge 45 000 Lidingöbor den bästa servicen. 15 minuter från Stockholms central, mitt i naturen.

Vi arbetar utifrån värdegrunden - Vilja och Våga.

Enheten stöd och hälsa på Omsorgs- och socialförvaltningen erbjuder förebyggande och hälsofrämjande insatser. I uppdraget ingår även installation av trygghetslarm. Idag har enheten två larminstallatörer som ansvarar för trygghetslarm. Vi står nu inför att byta ut alla våra befintliga trygghetslarm till en ny helt digital larmkedja. Ett projekt som kommer att innebära många utmaningar men som också ger möjlighet till att påverka hur arbetet ska utformas. Vi söker nu larminstallatörer som kan arbeta under hela projektet med att byta larm. Är du den vi söker?

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär att du får utbildning i den nya tekniken, arbetar med att installera trygghetslarm och vara ansvarig för att kommunikationen mellan olika aktörer i samband med installation av larm är säker. I arbetsuppgifterna ingår också att informera kunder och anhöriga samt vara kontaktperson mellan larmcentral, biståndshandläggare och utförare av hemtjänst.

Som larminstallatör är du också ansvarig för att ta fram nya rutiner och informera om dem, hantera nycklar och kvittenser i samband med installation, sköta dokumentation samt ge teknisk support.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med vård- och omsorgsutbildning på gymnasienivå. Vi ser att du har kunskap om kommunens verksamheter och olika aktörer.
För att trivas i tjänsten bör du vara teknikintresserad och ha ett säkerhetstänk. Vidare är det meriterande om du har kunskaper i datasystem Treserva och/eller tidigare erfarenhet av att arbeta med trygghetslarm.

Som larminstallatör är det viktigt att du har hög social förmåga och kan samverka och samarbeta med många olika aktörer. Vi vill vidare att du är en god kommunikatör och organisatör. Som person har du problemlösningsförmåga, är målinriktad och initiativtagande.

Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Besök gärna vår webb om stadens arbetsliv och lediga jobb: www.lidingo.se/jobbahososs

Eller kontakta oss via Facebook: www.facebook.com/jobblidingo

Kontaktpersoner på detta företaget

Boel Bertholdson
08-731 35 06
Facklig företrädare nås via växeln
08-731 30 00
Områdeschef Lillan Axelsson
08-731 35 76
Enhetschef Gun Engström Karlsson
08- 731 31 61
Projektledare Agneta Aldor
08-731 49 55
Enhetschef Mette Staghoej
08-731 35 06
Enhetschef Stefan Hammarberg
08-731 37 16
Enhetschef Jenny Sköld
08-731 33 58
Enhetschef Ingela Lövgren
08-7313122
Enhetschef Krister Nilsson
08-731 33 45

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidingö stad, Området för särskilt stöd
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid / deltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. , upphör: Visstidanställning 1/4 2015 - 31/1 2016 med möjlighet till förlängning. .
  • Publicerat: 4 mars 2015

Besöksadress

Stjärnvägen 2 18134 Lidingö
None

Postadress

Stockholmsvägen 50
Lidingö, 18134

Liknande jobb


20 maj 2024

Undersköterska

Undersköterska

20 maj 2024

Undersköterskor sökes till Upplands-Bro kommuns hemtjänst - Natt

Undersköterskor sökes till Upplands-Bro kommuns hemtjänst - Natt

20 maj 2024

2 maj 2024