Learning and Development Assistant

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 450 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York och Singapore.

Vi söker en Learning and Development Assistant till vårt kontor i Stockholm. Du blir en del av ett sammansvetsat team där vi bryr oss om varandra och har roligt ihop – både i arbetet och vid olika sociala aktiviteter.

Rollen som Learning and Development Assistant

I rollen som Learning and Development Assistant kommer du att arbeta med att administrera och hantera byråns interna utbildningsprogram och lärplattform. Rollen innefattar arbetsuppgifter som att ta fram och redigera utbildningsmaterial, administrera kallelser, närvaro och att hjälpa till på plats inför utbildningar. Du kommer löpande att ha kontakt med externa och interna föreläsare och medarbetare, samt arbeta i diverse projekt. Dessutom kommer du arbeta med redigering av inspelat material från föreläsningar, Teams-möten eller annat bildmaterial. Vidare har du möjlighet att arbeta med vidareutveckling av byråns digitala lärplattform.

Som person söker vi dig som är noggrann, strukturerad och tycker om att ge service i högsta klass. Du kan hantera både större arbetsuppgifter som kräver god framförhållning och mindre uppgifter med korta deadlines. Du är självgående och initiativtagande samt har fallenhet och intresse för utveckling av system och har god vana av Officepaketet. Du har gymnasieexamen och kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska är meriterande, lika så erfarenhet av administrativt eller serviceinriktat arbete.

Vår filosofi

Mannheimer Swartling är en arbetsplats som uppmuntrar medarbetarna att engagera sig i att utveckla verksamheten som förändras i takt med klienternas skiftande behov och förutsättningar, något som har pågått sedan byrån bildades. Att arbeta med Mannheimer Swartling ska vara en kvalitetsstämpel. För oss har just det alltid varit en viktig målsättning och drivkraft. Vår långvariga filosofi kommer bland annat till uttryck i de tre kärnvärdena kvalitet, affärsfokus och laganda.

Genom åren har det blivit tydligt att den allra högsta kvaliteten, den åstadkommer vi tillsammans. Att våra medarbetare samarbetar och delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter är själva utgångspunkten för byråns affärsmodell, Pure Lockstep. Det har i sin tur byggt en ovanligt stark företagskultur. Kulturen är en av de vanligaste förklaringarna vi får från våra medarbetare till varför de trivs på byrån och väljer att stanna.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, med start enligt överenskommelse. Vi kallar löpande till intervjuer och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan bestående av CV, personligt brev samt gymnasiebetyg så snart som möjligt. Vi hanterar bara ansökningar via detta system.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Selma Bjelkerud på +46 8 595 065 68.

Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


HR-funktionen söker HR-Generalist

HR-funktionen söker HR-Generalist

13 maj 2024

6 maj 2024