Ledande ergonomiföretag söker långsiktigt medarbetare inom ordermottagning

Arbetsbeskrivning

Är du ute efter en bred, kundfokuserad tjänst på ett företag inom hälsobranschen? Trivs du med att arbeta självständigt, omgiven av ett erfaret team, där du får ta ansvar över processer från ax till limpa? Ergoff är ett företag med visionen om att göra Sveriges arbetsplatser ergonomiska och arbetar efter devisen ”Må bra på jobbet”. De erbjuder hög kompetens inom området, tjänster i form av exempelvis ergonomianalyser av arbetsplatser samt tillhandahåller ergonomisk inredning. De ska nu utöka sitt back office team med ännu en utvecklingsfokuserad medarbetare till sitt huvudkontor i Uppsala – så missa inte chansen att bli en del av ett företag som förespråkar välmående enligt värdeorden rörelse, variation och återhämtning!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Ergoffs räkning en back officemedarbetare med utökat fokus på ordermottagning till sitt team på Huvudkontoret i Uppsala. De har ett fokus nu på att stärka fästena i orterna där ledningsgrupper sitter – så som Uppsala – men företaget har i övrigt kontor runt om i hela Sverige, bland annat i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Intervjuer på Ergoff förväntas hållas efter semestrarna, v. 33, och interna intervjuer på Academic Work kommer ske innan dess. Ergoff önskar därefter start omgående.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ergoffs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Ergoff. Ergoffs intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som back officemedarbetare inom ordermottagning på Ergoff kommer du arbeta i ett team om 4 personer inklusive dig själv, varav två kollegor är erfarna och en kollega kommer att börja i samma veva som dig. Du kommer att få gå specifika produktutbildningar och tanken är att du och den andra nya kollegan kommer att få en gemensam introduktion.

Du kommer att arbeta i en social roll där kommunikation och administration kommer att vara A och O. Du kommer att ha daglig kontakt med interna kollegor, kollegor på andra orter, med kunder och montörer i syfte att arbeta proaktivt för företagets tillväxt. Ergoff har sedan en tid tillbaka haft ett ökat fokus på att jobba proaktivt och utåt mot sina kunder – exempelvis genom att på ett systematiskt sätt välkomna nya kunder och följa upp befintliga kunders leveranser.

Då Ergoffs huvudlager är förlagt i Uppsala kommer ditt ansvar omfatta lagret såväl som kontor och kundyta.

Du kommer till exempel att:

• Vara support till utesäljare och kunder i alla förekommande frågor som inkommer via mail/telefon.

• Administrera och bevaka leveransprocessen – exempelvis: göra beställningar till det lokala kontoret utifrån rekommenderat lagersaldo, inköp utifrån kundbeställningar/säljares kundordrar, godsmottagning och hantering av det lokala lagret, garanti- och reklamationsmottagning

• Ta emot kunder vid utställningar och demo av produkter samt koordinera lokala kund- och leverantörsaktiviteter

• Utveckla befintliga kunder utifrån företagets riktlinjer

Tjänsten passar dig som söker en långsiktig och trygg anställning där du får arbeta tätt med kollegor och kund i en växande bransch.

VI SÖKER DIG SOM
• Minst har en gymnasial utbildning

• Har mycket god systemvana

• Har erfarenhet av kundbemötande och mötesbokning/support/sälj över telefon

• Har erfarenhet från ordermottagning

Det är meriterande om du…

• Har utbildning inom ekonomi, försäljning eller marknadsföring

• Har ett intresse/utbildning inom friskvård, hälsa och/eller träning

Som person är du servicemedveten ut i fingerspetsarna och motiveras av utvecklande samarbeten internt såväl som externt. Du har ett starkt inre driv och engagemang i det dagliga arbetet vilket gör dig självständig och initiativtagande. Du identifierar kunders potentiella behov, snabbt nappar på säljsignaler och därefter kan föra en god, säljande retorik. För dig är det inga konstigheter att arbeta i en miljö som snabbt kan byta riktning, eftersom du är flexibel och anpassningsbar. Sist men inte minst är du strukturerad till din natur och har en god förmåga att skapa och upprätthålla administrativa rutiner.

ÖVRIG INFORMATION

• Start: Omgående

• Omfattning: Heltid, 40h/v

• Lön: Timbaserad månadslön

• Placering: Uppsala


* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid, långsiktigt 8-17
  • Publicerat: 19 augusti 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024