Ledare kundcenter/medborgarkontor

Arbetsbeskrivning

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.



ARBETSUPPGIFTER
Just nu pågår förberedelserna för att öppna ett kundcenter i Partille kommun. Kundcentret kommer att vara kommunens ansikte utåt och målet är att förbättra tillgänglighet och service. Med kundcentret erbjuder vi en väg in till kommunen men via flera kanaler. Medborgare och besökare ska snabbt och enkelt kunna få svar på sina frågor eller hjälp i olika ärenden. Etablerade kundcenter/medborgarkontor i andra kommuner visar att åtta av tio ärenden kan hanteras direkt i kundcentret. Partille har höga ambitioner med sitt kundcenter som ska öppna i januari 2016. Nu söker vi efter en chef och ledare som är delaktig i etablering och lansering och därefter leder det dagliga arbetet i kundcentret.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Leda och styra det dagliga arbetet i kundcentret.
• Möta och leverera service till medborgare och besökare oavsett hur de väljer att kontakta kommunen - besök, telefon, sociala media, e-post eller annan kanal.
• Vidareutveckla och ständigt förbättra kundcentrets serviceerbjudande.
• Leda och styra vidareutveckling av personal, rutiner och processer.
• Uppföljning och rapportering av kundcentrets verksamhet.
• Medverka i projektet fram till lansering samt ta en aktiv roll i rekryteringen av teamets medarbetare.

Ansvar och befogenheter:
Roll: Enhetschef med personal-, budget- och arbetsmiljöansvar
• Ta strategiskt ansvar för att leda och utveckla verksamheten och personalgruppen i linje med kommunens vision och kundcentrets målsättning.
• Ta ansvar för budget, planering och uppföljning.
• Ta en aktiv roll i verksamheten i övrigt (operativt så väl som administrativt).

Huvudsakliga kontaktytor och forum:
• Medborgare och besökare till kundcentret
• Medarbetare i kundcentret
• Medarbetare i Partille kommun
• Kommunledningen
• Rapporterar till chef Kommunikationsavdelningen


KVALIFIKATIONER
Kompetens
• Akademisk utbildning inom område som kan passa uppgiften (marknadsföring, lärare, civilekonom, hotell- och restaurang eller dylikt)
• Mycket god datorvana, erfarenhet av att jobba med modernt IT-stöd i en växel/reception/kundservice är meriterande
• Språk svenska och engelska i tal och skrift
• Ytterligare språk är meriterande

Egenskaper
• Naturlig ledare med pedagogisk förmåga att förmedla kunskaper och inspirera medarbetare.
• Förmåga att driva och genomföra ständiga förbättringar.
• Problemlösande, utåtriktad, nyfiken och prestigelös.
• Hög servicekänsla och social kompetens med erfarenhet av att kommunicera med människor på ett professionellt sätt
• Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. • Vana av arbete i politiskt styrd / kommunal verksamhet är meriterande
• Verksamhetsutveckling
• Arbetsledning, personalansvar och budgetansvar är meriterande

ÖVRIGT
Ansök senast 31 mars 2014 men skicka in din ansökan snarast då vi arbetar med löpande rekrytering.

Fackliga kontaktpersoner: Lennart Billberg, SACO. 0709 93 13 35 / Lillwi Bäckman, Vision, 031-792 14 05.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Marie Gumabon
031-792 13 16
Kommunikationschef Marie Gumabon
031 7921316
Kommunikationschef Marie Gumabon
031-792 13 16

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Partille kommun, Information Partille
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-08-01 .
  • Publicerat: 17 mars 2015

Besöksadress

43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


22 april 2024