Ledigt jobb som Ekonomiassistent i Södertälje!

Ledigt jobb som Ekonomiassistent i Södertälje!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi efter en ekonomiassistent till vår kund inom offentlig sektor i Södertälje. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och som kommer pågå i cirka sex månader, med chans till förlängning för rätt kandidat. Låter detta som någonting för dig? Välkommen med din ansökan idag!

Arbetsbeskrivning

Du kommer att jobba med både inkassoflödet och leverantörsreskontraflödet och dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:

* Påminnelser
* Registrering av inkassoärenden
* Avlasta kravhanteraren administrativt
* Samtal med kunder om betalningsåtgärder
* Ankomstregistrering
* Kontering
* Upplägg av nya leverantörer

Din profil

I rollen krävs det att du har:

* Flera års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent
* Goda kunskaper i Excel och Officepaketet överlag
* Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift både på svenska och engelska

Det är meriterande om du har:

* Erfarenhet av och kunskaper kring inkassoflödet

Vi ser gärna att du är en person som är noggrann, kommunikativ, har samarbetsförmåga, är driven och lättlärd.

Experis

Experis Finance har Sveriges största kundnätverk och samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor över hela Sverige. Våra Konsultchefer har gedigen kunskap inom ekonomi-området och din karriär och utveckling hos oss är alltid i fokus.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Ansökan

Ansök genom att registrera ditt CV via länken här på hemsidan. Vill du veta mer om Experis eller undrar du hur det är att arbeta som konsult? Kontakta då Talent Acquisition Specialist Pontus Somi på pontus.somi@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2020
  • Ansök senast: 20 februari 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024