Ledningskoordinator till  Örebro

Ledningskoordinator till Örebro

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Som ledningskoordinator koordinerar, kommunicerar och administrerar du ledningens och styrelsens arbete. Du representerar KumBro vid olika arrangemang och företagsbesök och ingår i koncernens administrativa team där olika utredningsuppdrag och projekt genomförs. Du är serviceinriktad och gillar att jobba både självständigt och tillsammans med andra.
Ledningskoordinatorns arbete är varierande men ditt huvudansvar kommer att vara att stödja vår VD i det dagliga arbetet. Du är även förbättringsledare för våra ledningsprocesser.
Vi finns centralt i Örebro och du kommer att få femton kollegor som alla jobbar inom sina respektive specialistområden.

Ansvarsområden
Som ledningskoordinator kommer du att få stor inblick i och förståelse för vårt uppdrag och vår verksamhet. Du representerar KumBro vid olika arrangemang och företagsbesök och agerar alltid affärsmässigt i dessa kontakter. Du bör ha erfarenhet av att ta fram olika typer av presentationsmaterial, skriva texter, att utreda och sammanfatta.
Utöver detta ingår följande i dina arbetsuppgifter:
• Ansvara för presentationsmaterial till möten samt rapporter
• Bokningar och projektledning av möten, event, studiebesök och konferenser
• Vara förbättringsledare i våra ledningsprocesser
• Koordinera VD:s arbetsdagar
• Styrelseadministration, planering, genomförande och uppföljning av lednings- och styrelsemöten
• Skapa underlag för intern och extern kommunikation
• Omvärldsbevakning
• Driva, leda och delta i projekt inom koncernen
• Delta och bidra i det årliga affärsplanearbetet



Arbetstider
Tjänsten är en heltidstjänst med arbetstid: mån-fre 08.00-17.00.Provanställning tillämpas.

Kvalifikationer
Du har en relevant högskoleutbildning för rollen och några års erfarenhet av en liknande befattning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift och kan prata engelska obehindrat. Du har arbetat med affärsstrategier och gillar att delta i den typen av diskussioner och strategiarbete. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta som projektledare och har ansvarat och drivit egna projekt på ett framgångsrikt sätt. 
Vi söker dig som gillar utveckling, har hög social kompetens och är kommunikativ, digital och strukturerad i ditt arbetssätt. Du behöver dessutom vara förändringsbenägen, hos KumBro kommer du att ha en stor grad av variation i dina arbetsuppgifter.
För att trivas i rollen behöver du vara självgående och ha en egen drivkraft för att jobba med de olika uppdragen. För arbetet med projekt och utredningsuppdrag förutsätter vi att du har ett intresse för hållbarhetsarbete och samhällsfrågor. Vi förväntar oss att du kommer att bidra med många kloka förändringsförslag för att utveckla bolaget ytterligare.
Vi tror att du idag kanske har någon form av administrativ tjänst eller en projektledarroll och känner att det är dags att axla ett större ansvar, ta nästa karriärkliv.



Ansökan
2021-03-16, urval och intervjuer kommer att ske löpande.
För information: kontakta Gabrielle Peteri, senior rekryteringskonsult via gabrielle.peteri@randstad.se eller via mobil 0733 



Om företaget
KumBro är en bolagskoncern ägd till 80% av Örebro kommun och 20% Kumla kommun och som arbetar med hållbarhetsfrågor inom grön energi och teknisk försörjning. 
Moderbolaget KumBro Utveckling AB tillsammans med dotterbolagen KumBro Vind AB och KumBro Stadsnät AB omfattar i dagsläget projekt inom vindkraft och teknisk försörjning av fibernät. Bolaget äger också 50 procent av Biogasbolaget i Mellansverige AB, där resterande andel ägs av Karlskoga Energi & Miljö. 

Hos oss arbetar vi med eget ansvar utifrån våra grundläggande kärnvärden
”Trygghet-Utveckling-Engagemang-Mod” och vårt varumärkeslöfte 
”Med mod och kompetens framtidssäkrar vi Örebro och Kumla”

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2021
  • Ansök senast: 16 mars 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024