Leveransansvarig till Skandia Elevator!

Leveransansvarig till Skandia Elevator!

Arbetsbeskrivning

För ett längre uthyrningsuppdrag som också på sikt eventuellt kan gå över till en rekrytering, söker vi nu en Leveransansvarig till Skandia Elevator i Arentorp.
Skandia Elevator är Europas ledande tillverkare av transportsystem för spannmål och de designar samt tillverkar innovativa lösningar för såväl mindre gårdar som storskaliga produktionsanläggningar inom spannmålsindustrin. De leder helt enkelt spannmål. Skandia Elevators fokus är att göra det på ett lättmanövrerat, nyskapande och kostnadseffektivt sätt, genom både hårdvara och mjukvara. Skandia Elevator är ett familjeföretag i tredje generationen som grundades 1914 och har sitt säte i Arentorp, Vara kommun. De har gått från att vara ett litet lokalt lantbruksföretag till Europas ledande företag inom transportsystem.

Vår moderna produktionsanläggning består av högautomatiserade tillverkningslinjer för stansning och kantpressning samt montering och sammanfogning. För att alltid ligga i framkant ser vi till att alltid ha det senaste inom teknologi där våra robotar och maskiner är av absolut toppklass. I vår fabrik håller vi systematiskt ordning och reda, vilket i sin tur skapar effektivitet.
Detta gör oss till Most wanted for the next generation farmer professionals.

Om tjänsten
Har du ett intresse för logistik och spedition? Har du tidigare erfarenhet från arbete eller studier inom transporter och dess flöden? Då har du här chansen att söka ett spännande och längre uthyrningsuppdrag som leveransansvarig. Du blir en av två personer som kommer att arbeta med att sköta leveranser.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som leveransansvarig innebär att du, tillsammans med ordinarie leveransansvarig, sköter:
• Bokning av transporter
• Offertförfrågningar på transporter
• Upprättande av tulldokument samt övriga fraktdokument
• Kostnadsuppföljning och fakturaattestering

I rollen ingår också att vara med att utveckla leveransprocessen. Du kommer att ha nära samarbete med kollegorna på egna avdelningen men också andra avdelningar som säljavdelning. Du kommer också att ha mycket kontakter med externa företag, speditörer, lastbilschaufförer samt Tullverket.

Vem är du?
Kunskap och erfarenhet:
Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Givetvis är det en merit om du har utbildning inom logistik/ och eller spedition och du måste ha goda kunskaper i engelska. Du behärskar Officepaketet/excel på ett bra sätt och är van att hantera affärssystem. Om du har vana av att arbeta med Monitor, är det en merit.

Personliga egenskaper
Som person vill vi att du ska vara ansvarstagande och noggrann. Du är kommunikativ och månar om att skapa goda relationer inom och utanför företaget. Du är kvalitetsmedveten och jobbar målorienterat samt klarar av att arbeta under eget ansvar och förlägger din tid på rätt arbetsuppgifter för avdelningen.

För rätt person är detta ett roligt och varierande logistikuppdrag med möjlighet att lära sig nya saker på ett spännande företag i framkant. Uppdraget planeras starta under senare delen av februari och löper en längre tid. Om allt faller väl ut, kan det eventuellt finnas chans till anställning hos kunden längre fram. Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se. Urval sker löpande så sök det roliga jobbet redan idag!


Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Haynes

Jonas Edberg

Emelie Willman

Lovisa Dahlqvist

Jennie Karlsson

Magnus Lantz

Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio

Silje Bergström Tronsmoen

Tina Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2022
  • Ansök senast: 20 januari 2023

Besöksadress

Stationsgatan 1
None

Postadress

Arenavägen 57
Stockholm Globen, 12107

Liknande jobb


Leveransplanerare till Anticimex

Leveransplanerare till Anticimex

25 april 2024

15 april 2024

5 januari 2024