Lidl söker Varuflödesanalytiker – Supply Chain Management

Arbetsbeskrivning

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.

Varuförsörjningsavdelningen är länken mellan inköp och försäljning. Avdelningen ansvarar för hur våra varor presenteras i butikerna samt för att varorna, både vårt ordinarie sortiment och våra kampanjvaror, finns i tillräcklig mängd vid rätt tidpunkt i butikerna. Vi söker nu en projektledare till varuförsörjning på huvudkontoret med fokus på varudisponering.

Dina arbetsuppgifter
Lidls sortiment har precis som vår omsättning växt kraftigt det senaste året. I takt med detta behöver vi analysera försäljning, tillgänglighet och avskrivningar för att skapa ett så lönsamt sortiment som möjligt i kombination med att möta kundens förväntningar. En av dina arbetsuppgifter kommer därför vara att utvärdera, analysera och presentera lösningar för exempelvis datumkänsliga artiklar. Andra exempel på arbetsuppgifter är att planera säsongsmängder (exempelvis julartiklar och blommor).

Vår uppgift att är att stödja våra regionkontor och ge dem de bästa förutsättningarna för att våra butiker varje dag ska kunna leva upp till våra grundprinciper. Tillgänglighet, räckvidder och avskrivningar är avdelningens viktigaste nyckeltal. Rutin, struktur och kommunikationsflöde är centralt i vår arbetsprocess och ett måste för att kunna arbeta smart och effektivt. Vi strävar ständigt efter förbättring och du driver aktivt denna utveckling genom att säkerställa att implementering av nya rutiner genomförs. Uppföljning av processer och nyckeltal är en central del i dina arbetsuppgifter.

Din profil
Vi söker dig som har både mycket god förståelse för, och erfarenhet av att arbeta med, försäljning. Du är målstyrd, ambitiös och älskar nya utmaningar och trivs med att arbeta under eget ansvar. Du har en god analytisk förmåga samt en stark känsla för siffror och utvärderingar. Du är idag projektledare på huvudkontor eller region och finns du i försäljning är du butiks- eller distriktschef. Office-paketet och framförallt Excel behärskar du väl och det är meriterande om du har kunskaper i tyska.

Så här söker du
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka då vi kallar fortlöpande till intervju.

I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och för att söka tjänsten klickar du på knappen nedan.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Kontaktpersoner på detta företaget

Retail Talent Manager Olle Mikkelsen
0703-374405
Retail Talent Manager Mikael Blom
0733 - 62 13 71
Retail Talent Manager Olle Mikkelsen
0703 - 37 44 05
Retail Talent Manager Mikael Blom
0733 - 62 13 71
Retail Talent Manager Ulrika Mikkelsen
0767 - 77 41 38
Retail Talent Manager Olle Mikkelsen
0703 - 37 44 05
Retail Talent Coordinator Annie Fridén
0704 - 170590
VD Mikael Blom
0733621371
Retail Talent Coordinator Annie Fridèn
0706 - 17 05 90
Retail Talent Coordinator malin karlsson
031 - 714 08 00

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 21
None

Postadress

Drottninggatan 21
Göteborg, 41114

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024