Livsmedelsinspektör till Partille kommun

Livsmedelsinspektör till Partille kommun

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Bygg- och miljöförvaltningen arbetar på uppdrag av bygg- och miljönämnden med frågor som rör kontroll, tillsyn och tillstånd inom bygg, miljö och hälsoskydd. Förvaltningen består av en bygglovsenhet och en miljöenhet.

ARBETSUPPGIFTER
På miljöenheten arbetar vi för att skydda kommuninvånarnas hälsa och vår miljö. Detta gör vi bland annat genom tillsyn, kontroller och rådgivning. Vår enhet består av två grupper; livsmedelskontroll och miljöbalkstillsyn. På enheten arbetar sju medarbetare, och du kommer att vara en av två medarbetare som tillhör vår grupp inom livsmedelskontroll. Då vi är en liten grupp kommer du ha stor möjlighet att själv påverka och planera ditt arbete.

Du kommer att arbeta med planerad och uppföljande livsmedelskontroll, handlägga registreringar av livsmedelsverksamheter, hantera och bemöta klagomål av olika slag samt hantera övriga inkommande livsmedelsärenden. Du kommer att fatta egna beslut på delegation, utforma tjänsteskrivelser och beslut samt ge information, vägledning och rådgivning till företagare och allmänhet. Vi använder Ecos 2 som ärendehanteringssystem. I tjänsten ingår också att arbeta med verksamhetsplanering och utveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har arbetsrelaterad erfarenhet inom området samt någon av följande högskoleutbildningar; livsmedelsagronom, livsmedelsingenjör, kostekonom, miljö- och hälsoskyddsinspektör, alternativt annan utbildning och arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Nedanstående ser vi som meriterande för rollen:
- Erfarenhet av arbete med de delar av livsmedelslagstiftningen som gäller dricksvatten
- Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemet Ecos 2

Arbetsuppgifterna innebär myndighetsutövning och du har kontakt med både företagare och privatpersoner. Det är därför viktigt att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på ett pedagogiskt sätt och att du har en god känsla för service. Samtidigt måste du vara trygg med att kunna ställa tydliga krav när det är befogat, vilket innebär att du är lugn och kontrollerad i pressade situationer. Arbetet kräver att du kan arbeta både självständigt och i grupp. Du behöver ha god initiativförmåga, en vilja att ta ansvar och kunna planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kommer att vara en viktig del av vår arbetsgrupp och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan komma att göras löpande. Vänta därför inte med att skicka din ansökan.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 mars 2024

Livsmedelsinspektör till Miljöförvaltningen i Stockholm

Livsmedelsinspektör till Miljöförvaltningen i Stockholm

15 mars 2024

Livsmedelsinspektör 

Livsmedelsinspektör 

9 februari 2024

7 februari 2024