Ljunghäll söker Operativ inköpare

Ljunghäll söker Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och driva Ljunghäll vidare för att möta framtida kundbehov inom fordonsindustrin? Vill du bli en del av ett team där du har goda möjligheter att utvecklas inom inköp och vara delaktig i att utveckla verksamheten? Då är du den vi söker. Till vår inköpsavdelning söker vi nu en operativ inköpare som ersättare vid ett föräldravikariat.
Om oss
Ljunghäll ägs av italienska Gnutti Carlo SPA och tillsammans bildar vi en global aktör med över 4 000 anställda i Sverige, Italien, Tyskland, Tjeckien, Storbritannien, Österrike, Indien, Kina, USA och Kanada. Ljunghäll pressgjuter aluminiumdetaljer till fordonsindustrin och i vår nisch är Ljunghäll det ledande företaget i norra Europa. Vårt moderbolag, Gnutti Carlo är världsledande inom utveckling och leverans av kraftiga och högpresterande ventilstyrnings- och bränsleinsprutningskomponenter för bygg-, jordbruks-, marin-, generator- och transportmotorer.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som operativ inköpare kommer du driva uppgifter i hela inköpsprocessen. Du kommer ha hand om förfrågningar, offerter, förhandlingar och beställningar-/kontraktsskrivning/-uppföljning. Ditt inköpsområde kommer framför allt vara förbrukningsmaterial/reservdelar och viss del tjänsteupphandlingar. Förutom operativa inköpsuppgifter ingår även viss del förrådshantering. Du kommer även vara delaktig i utvecklingen av arbetssätt och rutiner.
Din profil
Vi söker dig som har:
- en relevant utbildning kopplat till tjänsten och/eller motsvarande erfarenhet
- något års erfarenhet av inköp/logistik
- goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
- har du kunskaper i affärssystemet SAP ser vi det som meriterande
Som person är du drivande, samarbetsvillig och har lätt för att anpassa dig till olika situationer. Du är van vid ett högt tempo och klarar av att vara flexibel. Egenskaper som vi värdesätter högt i denna rekrytering är initiativtagande, anpassning, kommunikation, samarbete och förändringsbenägenhet.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ditt engagemang. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.
Tjänsten är en visstidsanställning på upp till 14 månader med möjlighet till förlängning. Arbetstiden är dagtid och placeringen är på Ljunghäll i Södra Vi.
Låter detta som något för dig?
Skicka in din ansökan redan idag, maila CV och personligt brev till HR-specialist Therése Olsson, therese.olsson@ljunghall.com. Vi vill ha din ansökan senast den 15/11. Tillsättning sker efter överenskommelse och urval görs löpande så vänta inte med att söka.
Frågor om tjänsten kan ställas till Purchasing Manager Catrin Loman på 070-561 61 24.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ljunghäll AB SÖDRA VI
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2022
  • Ansök senast: 26 november 2022

Besöksadress

N.Storgatan 41
None

Postadress

Box 148,
SÖDRA VI, 59871

Liknande jobb


4 juni 2024

Junior upphandlare till myndighet i centrala Stockholm

Junior upphandlare till myndighet i centrala Stockholm

7 juni 2024