LOCUM söker en driven förvaltningsstrateg

Arbetsbeskrivning

Locum förvaltar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Stockholms läns landsting. Bland hyresgästerna dominerar sjukvården i länet. Vår vision är att vara en av Sveriges bästa fastighetsförvaltare 2020.

På uppdrag av Stockholms läns landsting genomför vi en av de största satsningarna någonsin på sjukhusfastigheterna inom länet. Ny-, om- och tillbyggnader på bland annat Södersjukhuset, Södertälje sjukhus, Karolinska universitetssjukhuset i Huddinge, S:t Görans sjukhus och Danderyds sjukhus ska färdigställas under de närmaste åren. Utöver det driver vi ca 800 byggprojekt årligen inom vårt ordinarie förvaltningsuppdrag.

Vi säkerställer trygga fastigheter och möjliggör en säker sjukvård till nytta och glädje för nuvarande och framtida generationer stockholmare.

Locums ledord är lyhördhet, ansvarstagande, tydlighet, handlingskraft. Läs mer om oss på www.locum.se

.

Vad innebär jobbet som förvaltningsstrateg?

I den här rollen kommer du få möjligheten att arbeta för och driva strategiska förvaltningsfrågor, utveckla förvaltningen och den specifika förvaltarrollen. Du arbetar som processledare för förvaltningsprocessen i syfte att hitta effektivt arbetssätt bl.a. genom erfarenhetsöverföring mellan fastighetsområdena. Du kommer att ha både en sammankallande och ledande roll i våra olika forum med syfte att jobba mer likartat och systematiskt med våra processer och arbetssätt.

Du kommer att ges utrymme att utifrån våra olika förvaltningsområdens rapporter analysera och koka samman dessa till underlag till vår ledning. Genom att analysera verksamheten arbetar du för att identifiera förbättringar och utveckla verksamheten. Du har också en strävan att omvärldsbevaka, hitta nya utvecklingsområden och nyckeltal att mäta vår verksamhet på. I rollen som förvaltningsstrateg kommer din innovativa förmåga och ditt driv att sättas på prov. Utöver ovan nämnda kommer du bl. a. att;

* delta i Locums övergripande processutvecklingsarbete
* hålla ihop erfarenhetsforum för fastighetsförvaltare
* vara beställande funktion i upphandlingar
* göra utredningar för strategiarbete
* leda projekt

Du ingår i Förvaltningsstaben där det i dag arbetar fem personer. Vårt uppdrag är att se till att vi arbetar mer likartat med processer och arbetssätt. Vi finns för att stötta och avlasta verksamheten genom smarta analyser och utvecklingstänk. När förvaltningen har frågor kring förvaltning och hur vi ska arbeta då ska de komma till oss.



Vem är det vi söker?

Är du en strategisk person drivs av att utveckla och förbättra? Trivs du i en strategisk roll där du får entusiasmera och leda andra människor? Då kan det här vara jobbet för dig!

Vi söker dig som har en universitets-, högskoleutbildning eller motsvarande. Du har minst fem års relevant erfarenhet från fastighetsbranschen. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med processer och rutiner.

Du har ett strategiskt och systematiskt tankesätt och ser sakers långsiktiga betydelse och konsekvenser. För att lyckas i rollen är det viktigt att du förstår och behärskar fastighetsförvaltningens olika delar. Då rollen har många kontakter både internt och externt förutsätter vi att du är kommunikativ och trivs med samarbete.

I den här rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi letar efter dig som har ett starkt driv, är handlingskraftig och som har förmågan att se helheten och driva utvecklingsarbete. Vidare är det viktigt att du är kvalitets- och serviceinriktad, ödmjuk och bra på att samarbeta.



Vad kan LOCUM erbjuda dig?

Vårt medarbetarlöfte

Hos Locum får du jobba med de mest komplexa fastigheter som finns, ansvara för utmanande byggprojekt, du får en kontinuerlig utveckling av kompetens och arbetssätt, samtidigt som du arbetar tillsammans med kollegor med hög kompetens i en kultur som präglas av tydliga ledord och ordning och reda. Vårt samarbete kollegor emellan präglas av öppenhet och hjälpsamhet.

Du kommer att arbeta i fräscha, moderna och trivsamma lokaler i centrala delarna av stan. Läs mer om våra förmåner på vår karriärsida på locum.se.

Locum har ungefär 290 anställda med bred och stark kompetens inom fastighetsförvaltning, byggprojektledning och teknik. Vi är stolta över att ha lyckats uppnå jämn könsfördelning och en bra åldersspridning.

Vi erbjuder dig ett utmanande och spännande arbete i en verksamhet som ständigt utvecklas, med samhällsnytta, kompetenta och inspirerande kollegor, kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid. Om du delar våra värderingar och känner dig hemma i en miljö där lyhördhet, ansvarstagande, tydlighet och handlingskraft präglar kulturen kommer du att trivas hos oss.

Kontaktperson och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar LOCUM med Experis. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Li Cederblad-Friberg

Fackliga företrädare:

Vision: Leif Engström, 08-12317000

Akademikerföreningen: Sandra Carlsvärd, 08-12317000

Ledarna: Karin Sjöndin, 08-12317000



Varmt välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LOCUM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Not Specified
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 8 november 2018

Liknande jobb


11 december 2023

Förvaltare till KFS i Stockholm

Förvaltare till KFS i Stockholm

7 december 2023

7 december 2023

Fastighetssamordnare

Fastighetssamordnare

7 december 2023