OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Logent AB
Om ...
Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Vi är verksamma inom fem affärsområden och erbjuder tjänster så som konsulttjänster inom tredjepartslogistik, logistik och tull samt bemanningslösningar, entreprenad- och sitelösningar, hamn- och terminalutveckling samt utbildning och IT-stöd inom logistik. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 2 000 anställda. Under 2013 beräknas Logent omsätta ca 1,5 miljard SEK.
Logent AB är auktoriserade genom Almega och ISO-certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.
Om kunden
Uppdragsgivaren är ett expansivt företag med en stark passion och ett engagemang för det man gör och med stort fokus på resultat. Vi söker dig som är en ”DOER” som är van vid högt tempo och strävar efter att både utveckla dig själv och ditt arbete. Du är en tydlig ledare som klarar ställa krav både på inköp och försäljning, och kan motivera dina kollegor att jobba mot de mål som sätts upp.
Arbetsuppgifter
Kunden distribuerar orders både inrikes och utrikes och expanderar kraftigt. I din roll kommer du att ansvara för drift och utveckling av leveransprocessen, från inkommande till utgående orders. Tillsammans med dedikerade kollegor utvecklar och effektiviserar du uppdragsgivarens logistik i deras strävan att optimera flödet till kund.
I dina uppgifter kommer att ligga att optimera och standardisera arbetssätt och processer, hela tiden med kunderbjudandet i fokus. Du kommer bland annat att ansvara för in- och utleverans, produktion, arbetsmiljö, resurs- och kapacitetsplanering samt uppföljning av verksamhetens kostnader. Du har även personalansvar där du sätter mål och strategier för verksamhetens långsiktiga utveckling.
Krav
Uppdragsgivaren finns idag etablerade i mellan Sverige och säljer bland annat till Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Företaget präglas av energi och entreprenörsanda med stort fokus på tillväxt. Man söker därför självgående och professionella individer som trivs med och kan arbeta strukturerat i en miljö där det händer mycket.
Du kommer in i ett spännande skede då företaget står inför flera stora logistikprojekt i syfte att utveckla verksamheten ytterligare.
För denna tjänst värdesätter vi därför framförallt:
• Du har gedigen erfarenhet av inom logistik, minst 5 år
• Du är stark inom IT och har tidigare arbetat i WMS, samt har goda kunskaper i Office
• Du har sedan tidigare ledarskapserfarenhet, och har visat att du kan jobba genom andra och få ett team att leverera
• Du har för tjänsten relevant utbildning, gärna inom logistik/supply chain
• Du är prestigelös, stresstålig och stimuleras av problemlösning
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Nilsson
Lena Lundholm
Fredrik Pettersson
Therese Carlsson
Elin Eriksson
Love Lundqvist
Hanna Sjöberg
Cecilia Staaf
Madelen Sommesjö
Anders Borgström
0702312000