Logistics Coordinator sökes till Astra Zeneca

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Arbetsbeskrivning

Din spelplan
Du är en viktig del i värdekedjan ut till kund där du som Logistic Coordinator ansvarar dels för order management processen och dels för att utleveranser av läkemedel kommer fram till kund i rätt tid och med rätt dokumentation. Du är länken mellan våra kunder och våra interna funktioner. Vi samarbetar med flertalet funktioner internt, främst planeringen, kvalitetsavdelningar, centrallagret, förråden och finans. Externt fungerar du som koordinator mot våra speditörer och agenter. Vi har starkt fokus inom AstraZeneca att jobba med Lean och vi jobbar för att vårt arbete också ska genomsyras av den filosofin - standardiseringar, ständiga förbättringar och processoptimering är en naturlig del av vår vardag.

Som Logistic Coordinator ansvarar du självständigt för orderhanteringen och skeppningarna till ett antal exportmarknader. Du kommunicerar dagligen i varuförsörjningsfrågor via mail, telefon och lync. Arbetet innefattar kontakter internt samt med kunder och speditörer, planering och bokning av transporter samt framtagning av dokument till leveranser. Utförandet av arbetsuppgifterna ska ovillkorligen följa de föreskrifter och rutiner som avser kvalitet och säkerhet (GMP/GDP) som är vedertagna inom AstraZeneca.
Rollen innefattar huvudsakligen rutinartade arbetsuppgifter men även viss problemlösning och systemanalys. Du deltar i avvikelse- och reklamationsutredningar.

Arbetet utförs i en global miljö med hög takt, med starkt fokus på tvärfunktionellt samarbete. Rollens natur kräver en förmåga att vara flexibel och att självständigt kunna prioritera och göra bedömningar för hur tiden bäst fördelas för att arbetet ska bedrivas effektivt.

Vem är du?

Du har stor erfarenhet av kundservice och logistik samt av att jobba i SAP med order- och transportrelaterade processer. Lämplig utbildningsnivå är eftergymnasial utbildning med inriktning på exportadministration, spedition, logistik eller annan serviceindustri. Du har god kommunikationsförmåga, ett krav är att du behärskar engelska och svenska mycket väl i både tal och skrift.

Du är en social och utåtriktad lagspelare, du strävar efter bra samarbete i dina kontaktytor och tar alltid personligt ansvar. Viktiga egenskaper är att du är noggrann och känner dig bekväm att följa våra fastställda regler, rutiner och standards. Du är engagerad, flexibel och serviceminded.

Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag - vilket innebär att du kommer arbeta ute hos vår kund som konsult via Jurek Rekrytering & Bemanning. Uppdraget startar 14 november och kommer pågå till 30 april 2017.

För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Paulina Stjernström på paulina.stjernstrom@jurek.se. Observera att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurek.se
Skicka in din ansökan redan idag då vi intervjuar löpande!

Start:

14 november

Lön:

Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

Snarast, vi går igenom urvalet löpande!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 28 oktober 2016

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Lageroperatör -Landskrona

Lageroperatör -Landskrona

13 maj 2024