Logistik- och handelsassistent till Cellmark Metals!

Arbetsbeskrivning

“A new day to surpass expectations” med detta motto har Cellmark gjort sig ett namn på den internationella tradingmarknaden. Cellmark söker en person som har ett stort intresse för global handel och internationella relationer. Därför finns nu möjligheten för dig som vill fördjupa dina kunskaper inom logistik och trading och som vill vara med på deras resa att leverera produkter, tjänster och lösningar på världsmarknaden.

OM TJÄNSTEN
Vill du vara en del av Cellmark? Cellmark är ett internationellt bolag med cirka 700 anställda runt om i världen. På Birger Jarlsgatan 75 i Stockholm sitter Cellmark och dina sex framtida kollegor. De har en kulturanda som utstrålar engagemang och goda relationer. Till Cellmarks logistikavdelning om tre personer söker Academic Work nu en Logistik- och handelsassistent som kommer arbeta tätt med företagets logistikansvariga.

Hos Cellmark vet man att deras medarbetare är deras största tillgång, både i deras verksamhet och i olika program som ger tillbaka till samhället. För att kunna ge tillbaka till samhället ger Cellmark exempelvis ekonomiskt stöd till PaperSeed Foundation, som är en ideell organisation som syftar till att stärka utbildningsmöjligheter för barn och ungdomar som lever i resursbristande samhällen runt om i världen.

Du får gärna kika på Cellmarks globala Instagramkonto för att se mer om bolaget!

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Cellmark. Alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

ARBETSUPPGIFTER
Som Logistik- och handelsassistent kommer du att ha ett nära samarbete med ansvarig logistikchef och även vara en viktig del av kontorets tradingprocesser. Vidare kommer du att arbeta i en bred roll med fokus på transaktionsflödet av deras tradingprocesser och på så sätt ha daglig kontakt med Cellmarks traders. Du sköter all administration som är kopplad till dessa ärenden och agerar även som kontaktperson för både aktiva och även eventuella framtida kunder/beställare.

Du kommer till exempel att:


* Korrekturläsa avtal, offerter och inbetalningar och säkerställa att inga felaktigheter uppstår
* Följa hela transaktionsprocessen och kontinuerligt föra in all sammanhörande data i deras ärendehanteringssystem
* Genomföra valutasäkringar och följa upp betalningar


För att introduceras till tjänsten på bästa sätt kommer du att få en upplärning av dina kollegor som är Logistik- och handelsansvariga. För dig med engagemang och ambition finns det goda möjligheter att på sikt gå mot en roll som Logistik- och handelsansvarig.

VI SÖKER DIG SOM
För att kunna nyttja dessa möjligheter behöver du ha en del kunskap och erfarenhet med dig din första dag medan resten kan du lära dig. Men du behöver:


* Ha flytande kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift, med hänsyn till de interna och externa kontaktytor du kommer att ha i rollen
* Ha grundläggande kunskaper om ekonomiflöden, såsom betalningsrutiner, moms och internationella skatteregler
* Ha en bakgrund inom logistik och kan därmed förstå grundläggande begrepp som exempelvis Incoterms
* Intresse för tradingsprocesser och även en förståelse för valutaförändringar


Det är ett stort plus om du har:


* Utbildning inom logistik, ekonomi eller annat relevant område
* Kunskaper inom annat språk


I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Eftersom arbetet kommer att ske i en föränderlig miljö är det viktigt att du är flexibel och har en förmåga att byta fokus när förutsättningarna ändras under arbetets gång. Du kommer att arbeta tätt med logistikansvariga, vilket betyder att du har en god samarbetsförmåga och hjälper till där det behövs. I vissa lägen kommer du att arbeta själv, vilket gör att du är självgående och trygg i att fatta egna beslut. I och med det administrativa arbetet som tjänsten innefattar är du strukturerad. I vissa situationer kommer det att inträffa saker som du själv inte kan påverka, därför är de viktigt att du är initiativtagande och hittar egna lösningar på eventuella problem som uppstår.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, inledande provanställning 6 månader
* Lön: Fast lön
* Placering: Birger Jarlsgatan, Stockholm.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan, vi tar inte emot ansökningar på mailen. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Cellmark. Alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Kontaktuppgifter: Olivia Unghammar, rekryteringskonsult.


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Cellmark är ett privatägt fristående bolag som driver global handel och affärsutveckling inom flera branscher: pappersmassa, papper, förpackning, återvinning, metaller, kemikalier, biomassa samt distribution av medicinteknisk utrustning. Vårt nätverk sträcker sig över 70 kontor i 30 länder med lokala exporter väl insatta i våra kunders behov. Vi har specialiserat oss på inköp, försäljning, marknadsföring, finans och logistiktjänster. Genom vår plattform skapar vi möjligheter att nå ut med produkter, tjänster och affärslösningar på världsmarknaden. CellMark ägs av sina anställda, omsätter 2,9 miljarder dollar och har en årlig handelsvolym på över 6 miljoner ton. Vår vision att "överträffa förväntningar" drivs av hela teamets strävan att alltid säkerställa våra affärspartners framgång och omsorg om våra relationer. Vi är stolta över att bidra till hållbarhetsinsatser och är engagerade i att stärka utbildningsmöjligheter för barn i samarbete med PaperSeed Foundation på de marknader där vi är aktiva. Läs mer om oss på www.cellmark.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 8-17
  • Publicerat: 24 november 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Forskare inom Maritim logistik

Forskare inom Maritim logistik

23 april 2024

Logistics Coordinator

Logistics Coordinator

23 april 2024