Logistikansvarig - Supply Chain Manager

Arbetsbeskrivning

Logistikansvarig - Supply Chain Manager
För kunds räkning söker vi dig som har flerårig erfarenhet inom logistik (supply chain) för konsumentvaror eller närliggande produkter. Du har mycket god kunskap i forecasting och logistikplanering samt en förståelse för dess ekonomiska påverkan. Du har erfarenhet av internationella företag, och har du dessutom arbetat mot europeiska eller asiatiska leverantörer är det en stor fördel.

Ort: Gävle

Omfattning: Heltid

Arbetsbeskrivning
Som logistikansvarig är du ansvarig att;

• Som medarbetare i logistikfunktionen där du är ansvarig att planera och organisera produktionsplaneringen där det ingår att material styra, analysera orderingång och skapa prognoser på kort- och långsikt, ha kontakt med leverantörer, samt vara ansvarig för transporter
• leda och utveckla materialhantering och logistikprocesser
• Vara delaktig och medverka till att utveckla förbättringsprocesser inom avdelningen samt vara navet i organisationen för att optimera flöden och leveranser.
• Delta i prognos- och inköpsmöten
• Stötta i den finansiella prognostiseringen och budgetrapporteringen
• Analysera och utmana prognos- och behovsplaneringsprocesserna
• Frakthantering och optimering av transportkostnader och ledtider
• Supportera hanteringen av tullavgifter och moms för transporter över hela världen
• Supportera in- och utfasningsprocesser av produkter
• Aktivt arbeta med lageroptimering och analys
• Daglig övervakning av produktflöde, trender och potentiella problem
• Kapacitetsplanering mot produktionspartners
Kvalifikationer
I detta uppdrag är det dina personliga egenskaper som ses som dina främsta kvalifikationer. Som person är du en stark med en mycket god motivations- och kommunikationsförmåga, både i tal och skrift på svenska och engelska. Du har examen inom logistik/ekonomi och det är meriterande om du har erfarenhet av en befattning inom produktionsutveckling och logistik i en global organisation. Har du även meriter från att ha arbetat inom snabbrörliga konsumentvaror ser vi det som en fördel (FMCG)

Du kan snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du analytisk och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Sista ansökningsdag: 2017-02-28
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Din ansökan skickar du in till oss via www.randstad.se [ http://www.randstad.se/ ]

För information: Vid frågor kontakta Senior rekryteringskonsult Michael Schilling hos Randstad på mailadress michael.schilling@randstad.se eller 070-3123103.

Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proffice Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 11 januari 2017

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023