Logistikintresserad ekonomiassistent till framgångsrika eGain!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett världsledande företag med hållbarhet i fokus? Har du intresse för både ekonomi och logistik? Då har eGain tjänsten för dig!

Om tjänsten
eGain är världsledande på klimatanpassad styrning av värmen i fastigheter. De är ett internationellt, expansivt företag med verksamhet i 11 länder, med fokus på att bidra till en bättre och effektivare energianvändning i bostadsfastigheter. Att värna om miljön och arbeta för att påverka klimatet så lite som möjligt är viktigt för eGain. De söker nu en ny medarbetar inom ekonomi/logistik till sitt huvudkontor i Kungsbacka!

Tjänsten innefattar arbetsuppgifter inom både ekonomi och logistik.  Du sköter kund- och leverantörsreskontra, avstämningar, betalningar, moms, skattedeklarationer men även planeringen kring lager och leveranser samt arbetar aktivt för att förbättra flöden och processer kring detta. Du tar hand om säljarnas order fram till följsedeln samt visst inköp av lagerprodukter. Fördelningen mellan arbetsområdena är ungefär 50/50. I din roll har du såväl interna som externa kontakter och ibland också internationella.

Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Kontoret är beläget i Kungsbacka Du kan läsa mer om eGain på www.egain.se

Om dig
Vi söker dig som har ett par års tidigare erfarenhet inom området, med liknande arbetsuppgifter som ovan och gärna en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du får gärna ha arbetat med logistiska flöden tidigare eller att det är ett stort intresse hos dig som du vill utveckla i din nya roll.

Viktigt för tjänsten är:
-  god kompetens inom ekonomi
-  intresse för logistik och inköp
-  flytande engelska och svenska i både tal och skrift,
-  kunskaper i danska, tyska och finska är meriterande
-  goda kunskaper i Officepaketet framförallt Excel

Det här är en tjänst för dig som uppskattar en varierad arbetsdag där du får ta egna initiativ och driva ditt arbete framåt. eGain är ett expansivt bolag så här har du möjligheten att få utvecklas, utmanas och inspireras! Är du dessutom noggrann, lösningsorienterad, orädd och strukturerad med en god social förmåga kommer du nå stor framgång i din roll.

Om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent skall tillsättas omgående. Du kommer att få en anställning hos vårt kundföretag eGain International AB. All kontakt kring tjänsten sker via Adecco.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att blikontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på Adecco, Caroline Carlsson på 031-725 45 39. 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 29 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023