Logistikkoordinator

Logistikkoordinator

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
I rollen som Logistikkoordinator kommer du att ansvara för koordinationen av hela leveranskedjan från beställning via distributör, hämtning på lager och leverans till slutkund. Du ansvarar bland annat för importer, inköp av produkter. Du planerar, koordinerar samt följer upp hela processer fram till produktleverans.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på ca 6 månader med start omgående. Arbetstiderna är förlagda till kontorstider, måndag-fredag.

I din roll som Logistikkoordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

- Ta emot och hantera order i affärssystemet SAP
- Tillgänglighetsansvar gentemot fabriker samt ha prognos på lagernivåer, leveranser och logistik
- Driva och optimera inköp samt levererat gods, service, inklusive förhandlingar och relationer med leverantörer
- Säkra produktleveranser i tid 
- Genomföra kontraktsförvaltning och inköp för Sverige
- Ansvarig för såväl kund- som leverantörsreskontran 

Om dig
Vi söker dig med några års erfarenhet av liknande arbete. Du har med fördel arbetat i CRM-system några år och är administrativt lagd. Har du eftergymnasial utbildning inom logistik eller administration så är detta meriterande. Vidare är det meriterande om du arbetat i CRM-systemet SalesForce och affärssystemet SAP.

Som person är du prestigelös och trivs med varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo. Den breda rollen kräver att du har lätt för att organisera, planera och strukturera upp ditt arbete. För att lyckas i rollen har du en god samarbetsförmåga, lätt för att kommunicera och är serviceorienterad. Du är inte rädd för att ta egna beslut, är tillmötesgående och framåt som person. Du verkar i en dynamisk organisation där det ofta sker förändringar och är därför en person som gärna hugger i där det behövs, både högt och lågt.

Viktigt för tjänsten är
- Du trivs av att arbeta strukturerat i ett högt tempo, utan att göra avkall på leverans och kvalitet
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Tidigare erfarenhet av administrativt arbete, sales support eller orderhantering i en liknande roll

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Liridona Brahimi via liridona.brahimi@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Koordinator, Logistikkoordinator, Salessupport, Administratör, Administration Adecco, Skåne, SAP, SalesForce

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023