Logistikkoordinator till Glooko

Logistikkoordinator till Glooko

Arbetsbeskrivning

Om du är redo att anta en ny utmaning och bidra till Glookos framgångsrika logistik och försörjningskedja samtidigt som du vill skapa starka relationer och arbeta för ett företag som brinner för kundvård, användarupplevelse och att vara en liten del i den stora vårdapparaten för människor som lever med diabetes. Då ser vi fram emot din ansökan. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vi söker en engagerad och proaktiv individ för rollen som Logistikkoordinator hos Glooko AB. I denna position kommer du vara den primära kontaktpersonen för företagets logistik och intern ägare av processen för varurörelser och kontoadministration. Logistikkoordinatorn ansvarar för skapandet och underhållet av kundkonton samt för att upprätthålla relationen med kundens 3PL-partner på den lokala marknaden. Dessutom förväntas man driva förbättringar och effektivitetsåtgärder inom försörjningskedjan. Rollen är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader där det finns chans till förlängning. Då start kommer vara i januari söker vi någon som är redo att anta utmaningen då samt att man är till tillgänglig för arbete vardagar under kontorstider.

Du erbjuds
- Möjlighet av att arbeta i en internationell miljö inom ett innovativt företag.
- Möjlighet att utveckla dina kunskaper inom logistik.
- Chansen att vara med på en resa hos företaget och dess utveckling av logistiskakedjan.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skapa och underhålla kundkonton enligt önskemål från säljavdelningen.
* Samordna samarbetet mellan kundtjänst och teknik för att säkerställa att tillverkning, renoveringar och fyllning av lager hanteras i tid.
* Hantera order och försändelser.
* I samarbete med försäljning prognostisera kundbehov av hårdvara.
* Säkerställa relevanta lagermängder för egen hårdvara, handelsvaror och marknadsföringsresurser.
* Driva förbättringar inom logistik och försörjningskedjan.
* Hantera ersättningar/returer.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitetsexamen, eller motsvarande, inom relevant område
- Har tidigare erfarenhet av kundsupport, logistik och/eller orderhantering.
- Mycket god datorvana med Mac- och PC OS, Android, iOS som primära verktyg.
- Talar och skriver engelska & svenska flytande då det krävs i det dagliga arbetet.

Det är meriterande om du har
- Ytterligare språkkunskaper
- Arbetat inom hälso- eller vårdsektorn sedan tidigare

För denna roll kommer vi gå mycket på personliglämplighet, ett intresse för människor och teknik där du brinner för empati och skapande av starka relationer såväl internt som externt.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceminded
- Lösningsfokuserad
- Självgående
- Samarbetsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Glooko är ett ledande företag inom digital hälsa som fokuserar på att förändra diabeteshantering genom innovativ teknologi. Deras mission är att ge personer med diabetes möjligheten att leva hälsosammare liv genom att erbjuda skräddarsydda och datastyrda lösningar. Glookos användarvänliga mobil- och webbapplikationer gör det möjligt för individer att följa sina blodsockernivåer, medicinanvändning, fysisk aktivitet och kost, vilket skapar en omfattande bild av deras hälsa. Dessa insikter kan enkelt delas med hälso- och sjukvårdspersonal, vilket underlättar samarbete och datastyrd behandlingsbeslut. På Glooko arbetar ingenjörer, designers och hälsoexperter tillsammans för att utveckla banbrytande lösningar som driver framtidens diabetesvård! Läs mer om företaget här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2023
  • Ansök senast: 22 januari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


26 april 2024

Forskare inom Maritim logistik

Forskare inom Maritim logistik

23 april 2024

Logistics Coordinator

Logistics Coordinator

23 april 2024