Logistikkoordinator till internationellt teknikföretag

Arbetsbeskrivning

Logistikkoordinator
Vill du arbeta i en internationell och dynamisk miljö i förändring? Har du dessutom arbetat med logistik innan och är redo för en ny jobbmöjlighet? Då har Randstad rätt uppdrag för dig! Vi söker nu en logistikkoordinator till ett internationellt teknikföretag i Täby, Stockholm för start omgående.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid 8-17 (möjlighet till flex). Start enligt överenskommelse och 6 månader framåt (med möjlighet till förlängning).

Arbetsbeskrivning:
Här välkomnas du till ett internationellt företag som växer och söker en ny stjärna till teamet. Företaget tillverkar och marknadsför produktionsutrustning och har över 900 anställda. Här får du engagerade och trevliga arbetskollegor i en behaglig arbetsmiljö. Du kommer ansvara för att släppa köpordrar i ERP-system, och utveckla processer.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av:

• Planera och optimera inkommande logistikflöde för att säkerställa materialleverans liksom hantera och säkra lagernivåer för att hålla effektivt flexibla.
• Sträva efter att förbättra sättet att arbeta och utvecklas som team och bidra till utvecklingen av logistikavdelningen.
Kvalifikationer:
Här behöver du:

• Mer än 2 års arbetslivserfarenhet, som måste innehålla minst 1 års erfarenhet av framgångsrikt arbeta med inkommande logistik, försörjningskedja eller relaterade områden.
• Goda kunskaper i produktionssystemem och lean principer.
• Erfarenhet från att arbeta i ett ERP-system - helst M3 / Movex.
• God svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person tror vi att du är resultatinriktad, initiativtagande och ansvarsfull. Du trivs i en global och snabbväxande miljö där din förmåga att prioritera och reprioritera komma till sin fulla användning. Skulle du dessutom beskriva dig som ordningsam och har lätt för att skapa goda kontaktytor, då är detta rätt tjänst för dig.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-11-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Alexandra Widström | alexandra.widstrom@randstad.se [ mailto:alexandra.widstrom@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 3 november 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023