Logistikkoordinator till MacGregor i Göteborg!

Logistikkoordinator till MacGregor i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett företag som står för innovation och hållbarhet? Har du god kunskap inom logistikområdet för internationell handel? Då har du hittat rätt! Vi söker en logistikkoordinator till MacGregor i Göteborg! Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i omgående. Uppdraget sträcker sig till 31 december med chans till förlängning. Sök tjänsten redan idag då intervjuer sker löpande.

Om tjänsten
Som logistikkoordinator är du direkt underställd chef för Inköp- och Logistikavdelningen. Du kommer även ha nära kontakt med avdelningarna för CM- och Ekonomiavdelningen. Du kommer sitta i fina nya lokaler Gullbergsvass i centrala Göteborg. Dina arbetsuppgifter kommer att vara:

Upprätta och behandla alla typer av transportdokument.
Hantering av alla typer av tulldokument. Granskning och ev. korrigering av tulldeklarationer. Framtagning av underlag för importmomsredovisning.
Bokning och koordinering av transporter; flyg, express, sjö och bil i samråd med Logistikansvarig och lager. Avisering till respektive mottagare.
Ansvara för uppföljning av bokade transporter och statistisk redovisning.
Kontera och kontrollera transportfakturor i fakturahanteringssystemet.
Upprätta och hantera alla typer av rembursdokument för presentation till bank. Bevaka betalning och ansvara för statistisk redovisning. Kontakter med bank.
Ansvara för upprättande och uppdatering av leveransinstruktion.
Att målmedvetet arbeta med att skapa god image för verksamheten.
Tillse att aktivt ta del av budgeterad och beslutad kompetensutvecklings-plan och med avd.chefen koordinera och genomföra eventuell personlig kompetensutveckling.

Vem är du?
Vi söker dig som person är ambitös, sammarbetsvillig och flexibel. I övrigt ser vi att du;

God kunskap inom logistikområdet för internationell handel.
Goda kunskaper om fraktvillkor, leveransvillkor, betalningsvillkor.
Mycket goda kunskaper om det specifika betalningsvillkoret Letter of Credits.
Mycket goda kunskaper om Tullverkets regler och förordningar
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Kännedom om TTS produkter samt goda kunskaper i TTS olika arkiveringssystem ser vi som meriterande.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2020
  • Ansök senast: 16 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Lageroperatör -Landskrona

Lageroperatör -Landskrona

13 maj 2024