Logistikkunnig helpdeskmedarbetare sökes!

Arbetsbeskrivning

Logent AB

Om ...
Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Vi är verksamma inom fem affärsområden och erbjuder tjänster så som konsulttjänster inom tredjepartslogistik, logistik och tull samt bemanningslösningar, entreprenad- och sitelösningar, hamn- och terminalutveckling samt utbildning och IT-stöd inom logistik. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 2 000 anställda. Under 2013 beräknas Logent omsätta ca 1,5 miljard SEK.
Logent AB är auktoriserade genom Almega och ISO-certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.


Om kunden
Då Logent AB arbetar för en jämställd arbetsmiljö så ser vi gärna sökande från båda könen.

Vi söker nu för kunds räkning resurser för projektanställning då en av våra kunder planerar ett stort logistikprojekt under perioden november till april. Som helpdeskmedarbetare arbetar du i första eller andra linjens support beroende på dina tidigare erfarenheter och kommer dagligen att arbeta med problemlösning och uppstyrning av kundens nya set up för logistikfunktionen inom inbound-verksamheten.

Syftet med denna funktion är att säkerställa inkommande transporter för produktion av material till fabrik, lager och för konsolidering. Detta flöde är helt kritiskt för vår kunds produktion.





Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter:

• Operativ Planering och genomförande av inkommande transporter:
o Spårning av transporter
o Ge transportrelaterad information till alla intressenter (enda kontaktpunkt)
o Track and trace transporter, upphämtningar och leveranser
o Problemlösning vid undantag (något som inte körs som planerat)

• Övervakning av transporter och hantering av undantag:
o samordna och organisera alternativ
o organisera kostnadsoptimala premiumfrakter
o Kommunicera ut alternativ till alla intressenter
o Eskalera eventuella transportfrågor som inte kan lösas

• Dokumentera undantag:
o Dokumentera grundorsaker och aktuell status för undantag
o Ge underlag för alla intressenter
o Implementera motåtgärder för att undvika undantag i framtiden

Kvalifikationer
o Kunskap och erfarenhet av transportplanering
o Kunskap om transportörer
o Erfarenhet företrädesvis fordonsindustrin (OEM inbound logistics)
o Examen i grundläggande logistik är meriterande
o Möjlighet att snabbt bedöma komplexa situationer
o Service minded
o God kommunikation och samordning
o Hög stresströskel
o God förmåga att kommunicera och agera vid oplanerade situationer
o Goda kunskaper i engelska

Rekrytering till denna tjänst kommer att ske utan dröjsmål så skicka in din ansökan snarast för att söka denna tjänst!

Kontaktpersoner på detta företaget

Elin Nilsson

Lena Lundholm

Fredrik Pettersson

Therese Carlsson

Elin Eriksson

Love Lundqvist

Hanna Sjöberg

Cecilia Staaf

Madelen Sommesjö

Anders Borgström
0702312000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Moderbolag
  • 8 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 1 november 2013

Besöksadress

Hammarby Fabriksväg 29-31, Stockholm
None

Postadress

Norra stationsgatan 10E
Hässleholm, 28148

Liknande jobb


Förhandlingsansvarig HR

Förhandlingsansvarig HR

17 maj 2024

Projektledare för implementering av ny socialtjänstlag

Projektledare för implementering av ny socialtjänstlag

3 maj 2024

Utvecklare till Konsthallen

Utvecklare till Konsthallen

13 maj 2024