Logistikmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Logistikutvecklare
Vi söker nu en Logistikutvecklare till vår kund Envirotainer i Rosersberg. Har du en analytisk förmåga som du även tillämpar praktiskt, trivs med att gå från design till att själv sätta ihop, kan du vara den vi söker. Tjänsten är ett föräldravikariat med möjlighet till förlängning. Huvudsakliga arbetsuppgifter är att utveckla och förbättra den interna hanteringen av material från ankommande gods, via tillverkning och montering till att den färdiga produkten är redo att skeppas.

Envirotainer är ett spännande och expanderade företag som har sin produktion och produktutveckling belägen i Rosersberg, där de levererar temperaturreglerande containrar för flygtransport av läkemedel. Med sina världsledande produkter och tjänster säkerställer Envirotainer rätt temperatur under transporten – från lastning till leverans – på en global marknad.

Hos Envirotainer ges du möjlighet att få jobba i en spännande miljö och utvecklas vidare inom teknik och produktionsarbete. Du har en ansvarsfull uppgift i och med att du säkerställer god kvalitet i tillverkningen av containrarna, och därmed säkrar läkemedels hållbarhet världen över. Läs mer om Envirotainer här: http://www.envirotainer.com/ [ http://www.envirotainer.com/ ]



Arbetsbeskrivning

• Planera och genomföra logistikprojekt i samarbete med linjeorganisationen och NPI/produktionsteknik.
• Utveckla, effektivisera flöden och arbetssätt inom logistik.
• Ansvara för materialhanteringen inom logistik och produktionsområdena.
• Ansvara för utvecklingen av produktionslogistik och medverka till att utveckla nya metoder runt materialhantering.
• Designa materialfasader (Indeva) och materialvagnar (Flexqube) till tåget.
• Identifiera och samarbeta med leverantörerna angående emballage och förbättra/förändra transportstorlekar.
• Analysera och dokumentera resultat angående intern hantering av material.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.



Kvalifikationer

För denna tjänst behöver du ha en förståelse för både det teoretiska och praktiska genom exempelvis ritning och montering av materialvagnar. Du behöver

• Gymnasiekompetens – eftergymnasial utb. Logistik/logistiker utbildning
• Behärska Engelska i tal och skrift
• Kunskap om Lean - principer och verktyg
• Erfarenhet av behovsstyrd produktion och effektiva materialflöden
• God förmåga att engagera och motivera medarbetare i förändringsarbete
• Vara noggrann och ansvarskännande
• God datavana, vana att jobba i affärssystem (NAV) samt grundläggande kunskaper i Excel och Word
Som person är du relationsskapande och trivs i samarbete med andra samtidigt som du är trygg i dig själv och kan driva det egna arbetet framåt på ett självständigt sätt

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.

Sista ansökningsdag: 2018-12-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten är ett föräldrar vikariat med beräknad start januari. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: För frågor gällande denna tjänst så är du välkommen att höra av dig till Konsultchef/Rekryterare, Andrea Leal, andrea.leal@randstad.se [ mailto:andrea.leal@randstad.se ]

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 10 december 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023