Logistikutvecklare Solutions Design

Logistikutvecklare Solutions Design

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet inom supply chain management eller liknande och är intresserad av att jobba i ett snabbväxande bolag och med en utvecklande miljö? Är du vår nästa logistikutvecklare som kommer jobba med verksamhetskritiska projekt, företagsanalyser, driva kundprojekt och implementering? Har du förmågan att jobba strukturerat med stort eget ansvar och processinriktad? Då har vi en perfekt roll för dig!


Logent Customs är ett starkt växande företag som är marknadsledande inom tull i Norden. Nu söker vi en logistikutvecklare med fokus på logistikimplementationer och verksamhetsutveckling som trivs att jobba med analytiska processer kopplat till företagsverksamheter. Du brinner för att driva projekt, skapa struktur och leverera i tid. Förutom ett fokus på processfrågor vid logistikimplementationer kommer du även att projektleda andra verksamhetskritiska projekt kopplat till både logistik och utveckling. Du kommer att under inledande period att skugga VD samt Business Development Manager. Du tillhör Logent Customs centrala organisation och du rapporterar till Business Development Manager.

Tjänsten är placerad i centrala Göteborg och du kommer ha några dagars resor per månad.

Om tjänsten
Arbetsuppgifter:

• Driva analyser av kunders verksamhet och processer inom logistik vid nyförsäljning. • Utföra kostnadskalkyler, svara på RFQ/RFI och skapa material för detta.
• Projektledning med fokus på kundimplementationer.
• Anpassa funktionalitet tillsammans med den operativa verksamheten och Logents centrala affärsutvecklingsteam.
• Säkerställa kostnadskontroll vid nya kundcase.
• Utvärdering av nya krav samt kontinuerligt driva förbättringar tillsammans med VD och affärsutvecklingsteam.
• Dialog med personer i ledande befattning både hos kund och leverantörer.
• Delta i arbete vid förvärv i nya marknader och implementera verksamheter till Logent.
• Etablera relationer med nya kunder och bevara dessa.


Din profil
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom supply chain management, quality & operations management eller liknande. Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat då det kommer behövas i både muntlig och skriftlig kommunikation. Du har god datavana och jobbar obehindrat i excel, word och powerpoint.

För att lyckas väl i den här rollen ser vi att du är en driven, kommunikativ, strukturerad och problemlösande lagspelare som vill skapa värde för verksamheten. Du trivs med att samarbeta med andra och befinner dig gärna i gränslandet mellan teknik och verksamhet, samt mellan kund och interna kollegor. Du tar gärna egna initiativ, räds inte förändringar och har lätt för att tänka nytt och prioritera om när så behövs.


Om Logent
Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden med en unik metod och brett tjänsteutbud inom logistik. Vi är en oberoende logistikpartner med möjlighet att erbjuda verkliga helhetslösningar för hela logistikkedjan, där vår styrka är hanteringen och effektiviseringen av de processer som logistikintensiva företag behöver och använder sig av. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Warehousing, Production Logistics, Ports & Terminals, Transport Management, Customs samt Staffing & Recruitment. Vi har i dagsläget verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och sysselsätter totalt 3000 personer med omsättning på 2 miljarder. Läs mer på www.logent.se

Om ansökan
Hos oss får du en spännande roll där du får arbeta med verksamhetskritiska projekt i ett växande bolag med stor bredd och kunskap inom logistik. Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten. Urvals- och intervjuarbete kommer att ske löpande, vi ser därför gärna din ansökan snarast möjligt.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryterande chef Henrik Hansson, Business Area President Customs, på tel +46 72 001 46 38, henrik.hansson@logent.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie-Louise Bååth
070-7227759
Fredrik Strömberg

Marie-Louise Bååth
070-722 77 59

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AO Bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2022
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Besöksadress

HAMMARBY KAJ 14
None

Postadress

HAMMARBY KAJ 14
Stockholm, 12030

Liknande jobb


Senior ServiceNow Developer

Senior ServiceNow Developer

8 maj 2024

Business Development Manager

Business Development Manager

8 maj 2024