Lokal- och inköpsplanerare till socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Socialförvaltningen ansvarar för arbetet med att skapa social trygghet för barn, ungdomar och vuxna. Målet är att arbeta för att uppnå social uthållighet. Inom socialförvaltningen bedrivs kvalificerat och välutvecklat/framstående socialt arbete. Förvaltningen innehåller både myndighetsutövning och behandlande och stödjande insatser för barn och ungdomar och deras familjer samt för vuxna.

Området för ensamkommande barn och ungdomar erbjuder kvalificerat integrationsarbete. Målgruppen är ensamkommande barn och ungdomar 13- 20 år. Vi arbetar utifrån ett nätverksorienterat arbetssätt med ungdomen i fokus. Med omtanke, delaktighet, och individens eget ansvar verkar resursenheterna för att ge ungdomen stöd och trygghet i boendet och att ungdomen utvecklar sin självständighet. Vår verksamhet fortsätter att växa och nu söker vi ytterligare en kollega.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en modig, lösningsfokuserad och driven person som vill göra skillnad? Nu söker vi en kollega till en nyinrättad tjänst som lokal- och inköpsplanerare!

Som lokal- och inköpsplaneraren ger du stöd till områdets chefer och beställare i planeringen inför uppstart av våra nya HVB hem. Du är en länk mellan kommunens fastighetsbolag, kommunledningskontorets lokalstrateger, kommunens centrala upphandling och har ett nära samarbete med områdets säkerhetsamordnare.

I rollen ingår att på i nära samarbete med berörd chef och teamledare samordna, driva och följa upp att inblandade aktörer utför sina åtaganden i enlighet med den uppgjorda planeringen. Du ansvarar också för att på uppdrag av ansvarig chef beställa varor och tjänster i samband med detta och att dessa kommer på plats.

Även mer praktiska uppgifter kan ingå som att bistå teamledare på det nya boendet med att skapa struktur på boendet med exempelvis pärmar, personaltavlor, rutiner, boendets regler med mera.

Arbetet baseras på ett nära samarbete med ledning, chefer, teamledare och administration på olika nivåer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och eftergymnasial utbildning mot ekonomi eller motsvarande kompetens som bedöms likvärdig. Meriterande för tjänsten är högskoleexamen som beteendevetare, systemvetare, ekonom, logistik med inriktning mot ekonomi. Du har minst 1 års arbete av lokalsamordning och erfarenhet av att ansvara för inköp och beställningar. Vi ser positivt på tidigare erfarenheter av att arbeta med vår målgrupp ensamkommande barn och ungdomar.

Ett krav för tjänsten är goda datorkunskaper, kunskaper i Proceedo ses som meriterande. Har du projektledningsvana, kunskaper inom livsmedelshantering och lokalvård ser vi också det som meriterande.

För att trivas i rollen som lokal- och inköpsplanerare tror vi att du är modig, noggrann, strategisk och har ett genuint intresse av lokal och ekonomifrågor. Du är en drivande praktiker och kan lägga in en högre växel när det behövs.

Det är viktigt för oss att du är serviceinriktad, har god kommunikationsförmåga, kan ta eget ansvar och arbeta självständigt på ett professionellt sätt. Rollen innebär många kontaktytor som förutsätter en positiv inställning och flexibilitet. Utöver dessa kunskaper krävs också en förståelse för ensamkommandeprocessen. Ett krav för tjänsten är B-körkort då du ska kunna ta dig runt till de olika HVB- hemmen.

Tjänsten är tillsvidaretjänst då behoven beräknas kvarstå under ett flertal år.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Helena Swärd
016-7102573
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Hanna Söderberg

Rekryteringsenheten
016-710 70 77
Enhetschef Vuxen- och beroendeenheten Tarja Hyvönen Sjögren
016-7101592
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67 (sem. v.32-34)
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37 (sem v.32-33)
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Malin Gustafsson
016 710 28 13
Rekryteringskonsult Julia Mortimer
016-710 12 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 1 augusti 2016

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024