Lokalcontroller

Arbetsbeskrivning

Till kommunstyrelsens kansli- och utredningsavdelning söker vi en lokalcontroller Kansli- och utredningsavdelningen arbetar för att ge förtroendevalda goda möjligheter att utöva sina politiska uppdrag.Avdelningen fungerar som en intern samordningsfunktion där avdelningens 10 medarbetare har både en specialist- och internkonsultroll. Avdelningen servar kommunstyrelsen som svarar för all intern förstahandsuthyrning av lokaler samt extern förstahandsuthyrning vid entreprenaddrift av förskolor och skolor.Styrelsen ska ansvara och vidta åtgärder för samordning och utnyttjande av alla lokaler som erfordras för kommunens verksamhet.Vi utökar nu vår avdelning med en ny tjänst - lokalcontroller.Vi erbjuder dig en spännande utmaning där du i rollen som lokalcontroller ska ha en samlad överblick över kommunens lokalbestånd under kommunstyrelsens ansvar.Din uppgift blir att arbeta långsiktigt med lokalanskaffning kopplat till verksamhetsutveckling, uppsatta mål och demografiska förändringar.Som lokalcontroller leder och ansvarar du för att samordna lokalanvändningen så att kommunen skapar ett effektivt resursutnyttjande.Arbetet kräver en god överblick över kommunens befintliga lokaler och externa lokalmarknad. Du behöver ha god kännedom om framtida lokalbehov på kort och lång sikt.Uppgiften innebär att du fungerar som "spindeln i nätet" och i samband med nya lokalbehov står du för avvägningen mellan att återanvända lokaler i befintligt skick, anpassa lokaler, hyra in nya lokaler eller hitta mobila lösningar.Lokalförsörjningen planeras i samverkan med kommunens förvaltning med syfte att utveckla och anpassa bestånden alltefter ändrade förutsättningar.Vi söker dig som har - Högskoleutbildning med teknisk, juridisk eller ekonomisk inriktning mot fastigheter eller annan adekvat utbildning.- Arbetat med lokalförsörjning, ombyggnadsprojekt och/eller har erfarenhet av verksamheter som skola och omsorg eller liknande. - Kunskaper gällande utformning av lokaler och vilka myndighetskrav som ställs på lokaler, bl.a. tillgänglighetsfrågor samt fastighetsrättsliga frågor.Då arbetet också innebär att delta i projektgrupper för pågående ny- och ombyggnadsprojekt innebär det mycket kontakter med våra verksamheter, fastighetsägare och plan- och exploateringsavdelningar.Det ställer krav på att du kan skapa förtroendefulla relationer och arbetar för att ha en tydlig dialog med olika intressenter.Du är en problemlösare med stark integritet och starkt ekonomiskt sinnelag.Vi förutsätter att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. I Värmdö kommun arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö.Vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg, på www.varmdo.se/jobb.Välkommen med din ansökan senast den 13 december 2010.__________________________________________________ Värmdö är en del av Stockholms skärgård... läs mer på www.varmdo.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Värmdö Kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 2 december 2010
  • Ansök senast: 13 december 2010

Liknande jobb


Strategisk fastighetsekonom

Strategisk fastighetsekonom

14 maj 2024

3 maj 2024

1 maj 2024