Lokalförvaltare

Lokalförvaltare

Arbetsbeskrivning

Lokalförvaltare är en nyckelresurs i vår verksamhet och ett juridiskt stöd för den egna verksamheten och övriga sektorer och arbetar i linje med de politiska mål som berör verksamheten ex. miljöarbetet mot vision 2025.
Kommuns verksamhetslokaler driftar, förvaltar, underhåller , hyr ut och verksamhetsanpassar för kommunens kärnverksamheter cirka 240 fastigheter.




ARBETSUPPGIFTER
Som lokalförvaltare i Lerums kommun ansvarar du för kontakt och dialog med våra hyresgäster och de frågor som uppkommer i samband med detta. I dina arbetsuppgifter ingår även uthyrning och kontraktsskrivning samt att du deltar i budgetprocessen för både fastigheterna som för olika utvecklingsprojekt. Du får arbeta med projektledning i samband med renoveringar samt företräda kommunen i försäkringsfrågor.

Lokalförvaltarens uppdrag är också att skapa en tydligare och bättre struktur kring hantering av kommunens hyresavtal. Det är centralt att detta byggs upp för att kvalitetssäkra hanteringen och öka spårbarhet.
Fastighetsenheten använder Incit som är ett stöd för alla avtal i fastighetsförvaltningen.
Lokalförvaltaren arbetar genom enhetens processer och får därmed en sammanhållande funktion. Ett samarbete mellan projektgruppen och driftgruppen är nödvändigt och där har lokalförvaltaren en betydande roll.
Det är också viktigt att värna om relationen till vår omvärld.

Vi söker dig som vill jobba engagerat med oss och brinner för fastighetsfrågor. Tillsammans med dina kollegor arbetar du ständigt mot en kvalitativ och trygg förvaltning av hyreslägenheter i syfte att få nöjda hyresgäster.


KVALIFIKATIONER
Du har några års erfarenhet från kvalificerad hyreskontraktsförhandling och andra hyresjuridiska frågor. Du har utbildning på högskolenivå gärna ekonomisk inriktning eller erfarenhet som vi kan bedöma likvärdig och gärna fördjupad kunskap om hyreslagen och hyresekonomi. Vi behöver dig som vill medverka till att driva, utveckla och förbättra vår verksamhet. Du har god kommunikationsförmåga och är en lagspelare som värdesätter dokumentation, uppföljning och spårbarhet. Du har en stark egen drivkraft, hög integritet och ett stort engagemang för ditt arbete.

Krav - B-körkort



ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

Liknande jobb


11 december 2023

Förvaltare till KFS i Stockholm

Förvaltare till KFS i Stockholm

7 december 2023

7 december 2023

Fastighetssamordnare

Fastighetssamordnare

7 december 2023