Lokalplanerare

Lokalplanerare

Arbetsbeskrivning

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Beskrivning
Arbetsplats är Socialtjänstens administrativa avdelning.

Administrativa avdelningen är en servicefunktion till nämnd, förvaltningsledning och verksamhet och svarar för ett antal specialfunktioner, där lokalplanerartjänsten ingår.

Arbetsuppgifter
Som lokalplaneraren har du i uppdrag att samordna och effektivisera förvaltningens lokalutnyttjande, med målet att alla lokaler ska vara så ändamålsenliga som möjligt.
I arbetet ingår det att identifiera och planera Socialtjänstens långsiktiga lokalbehov samt att medverka till att hitta lösningar när kortsiktiga lokalbehov uppstår.

Lokalplaneraren är kontaktperson i lokalförsörjningsfrågor internt inom kommunen och gentemot externa hyresvärdar. Rollen förutsätter en god samverkan med andra aktörer
Du förväntas att bidra med kunskap och stöd till förvaltningens egna verksamhetsområden i frågor gällande t.ex. underhåll, ombyggnationer och nybyggnationer.
Tillsammans med verksamhetsansvariga initierar och planerar Du så att verksamheten bedrivs i effektiva och ändamålsenliga lokaler.
Du ingår i kommunens lokalförsörjningsgrupp och bereder fastighets-, lokal- boende- och hyresfrågor inom förvaltningen och till Socialnämnd.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har relevant eftergymnasial utbildning, gärna på högskolenivå med fastighetsekonomisk/teknisk inriktning och/eller annan likvärdig utbildning/kompetens inom området som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.

Det är viktigt att du har ett servicetänkande och är insatt i Socialtjänstens verksamhetsområde.
Du har ett ekonomiskt sinnelag och förvaltar det förtroende som det innebär att arbeta inom offentlig förvaltning. Du har också en analytisk och god administrativ förmåga, datorvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Du tar ansvar för och driver ärenden framåt och hittar lösningar på utmaningar. Du är bekväm med att vara en tydlig beställare samtidigt som du har lätt för att samarbeta och är ödmjuk. Du är nyfiken och gillar att ha saker och ting under kontroll. Naturligtvis är du kommunikativt skicklig eftersom du kommer att ha mycket kundkontakt såväl internt som externt.

Ansökan:

Vi vill att din ansökan innehåller ett personligt brev, CV sam meritförteckning
Välkommen med Din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 19 april 2020.

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Planeringsledare utveckling och förvaltning

Planeringsledare utveckling och förvaltning

11 april 2024

Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare

22 mars 2024

20 mars 2024

19 mars 2024