Lokalplanerare

Arbetsbeskrivning

Karlstads universitet präglas av aktiv samverkan med det omgivande samhället i kombination med akademisk excellens. Karlstads universitet har cirka 16 000 studerande och drygt 1 200 anställda.

Ett demokratiskt synsätt, jämställdhet och mångfald är grunden för vår verksamhet. Vi strävar efter en mångfald av bakgrunder och kompetenser som berikar verksamheten.



Beskrivning

Ledningskansliet ansvarar för övergripande frågor inom lokalförsörjning, IT, juridik, verksamhetsplanering och uppföljning, budget, ledningskommunikation, arkiv och diarium.

Ledningskansliet är en administrativ avdelning inom de centrala stödfunktionerna och består av 15 medarbetare. Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som lokalplanerare inom lokalförsörjningsgruppen.

Arbetsuppgifter

Som lokalplanerare är du en självständig projektledare och en del i lokalförsörjningsgruppen. Arbetsuppgifterna omfattar att leda och organisera lokalprojekt främst inom bygg och inredning inklusive budgetansvar, ansvara för utredningar som behandlar ”tidiga skeden”, leda konsulter, värdera och utföra kostnadskalkyler och verka i enlighet med lagstiftning och interna regelverk. Du arbetar med att identifiera lokalbehov på kort och lång sikt och utreder samt förbereder lokalärenden för beslut på olika nivåer. I rollen ingår samverkan med fastighetsägare, konsulter och leverantörer samtidigt som interna samarbeten inom universitetet och kontakter med andra myndigheter är vanligt förekommande. Du är därutöver en naturlig del i enhetens planerings- och budgetarbete liksom i en del utvecklingsprojekt. Även andra administrativa arbetsuppgifter inom verksamhetsområdet ingår.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning eller annan relevant utbildning och då gärna med inriktning mot bygg eller fastighet alternativt inredning. Du har tidigare erfarenhet av lokalförsörjning på en myndighet eller en liknande verksamhet eller har praktisk bakgrund från byggentreprenad eller som konsult. Du ska även ha bred erfarenhet av projektledning och samordning i olika miljöer inom bygg och fastighet och erfarenhet av inredningsarbete.

Du som söker har god administrativ förmåga och är en van användare av verksamhetssystem samt MS Office programvaror. Kunskaper i Auto-CAD och /eller Hyperdoc är meriterande. Du ska också ha goda kunskaper i engelska i både skrift och tal. Då arbetet innebär mycket samverkan och många kontakter söker vi dig som har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Vidare värdesätter vi medarbetare som har ett inre driv, god social kompetens och är nyfiken. Du är lösningsorienterad och har förmåga att skapa ett positivt samarbetsklimat. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Villkor

Anställningen är en provanställning på 6 månader, med möjlighet till tillsvidareanställning. Startdatum enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansökan ska innehålla personligt brev och CV med en dokumenterad beskrivning av kvalifikationer i förhållande till anställningen och dess innehåll.

Ansökan skickas in elektroniskt via vårt rekryteringsverktyg MyNetwork. Sista ansökningsdag är den 9 augusti.

Välkommen med din ansökan!



Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Paula Björkman
054-700 1686
Frida Gråsjö
054-700 2585
Dan Guttke, Planeringschef / Ledningskansliet
054 700 1792
Frida Gråsjö, Avdelningschef / Ledningskansliet
054 700 2585
Frida Gråsjö,Avdelningschef / Ledningskansliet
054 700 2585
Eva Moberg, tf enhetschef / Ledningskansliet
054 700 1490
Eva Moberg, tf enhetschef ledningskansliet
054 700 1490

Sammanfattning

Besöksadress

Universitetsgatan 2
None

Postadress

Universitetsgatan 2
Karlstad, 65188

Liknande jobb


16 april 2024

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

15 april 2024