Lön- och ekonomiassistent på deltid till Rosenberger

Lön- och ekonomiassistent på deltid till Rosenberger

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Vi hjälper vår kund Rosenberger Sverige AB med att hitta deras nästa lön/ekonomiassistent, omfattning 80%. Har du ett par års erfarenhet inom lön och som ekonomiassistent kan du vara rätt för detta uppdrag.

Rosenberger Sverige AB startade 1998 och är verksamt inom mobil telekommunikation, fordonsindustri, medicinteknik och försvar. Bolaget är en del av den tyska familjeägda koncernen Rosenberger med över 14 800 anställda runt om i världen varav ca 23st är anställda i Sverige. Rosenbergerkoncernen är världsledande tillverkare av kontaktdon och kablage för signal-, data- och kraftöverföring. Rosenberger Sverige AB har en lång gedigen erfarenhet av högfrekvensteknologi med egen produktion och lager i Vallentuna.

Uppdraget är en rekrytering med start i augusti 2022.


Arbetsuppgifter:
I rollen som löneadministratör samt ekonomiassistent kommer du att hantera och sköta det löpande lönearbetet och ekonomiadministrationen. Du kommer arbeta från ax till limpa med löner och hanteras i kundens system Hogia. Du kommer arbeta tillsammans och rapportera till ekonomichefen.

Arbetsuppgifter:

• Månatliga löneberedning, lönekörningar
• Löneutbetalningar, lönejusteringar, sociala avgifter, årsrapportering och pensioner.
• Bokföring av löner, semesterlöneskuld, avstämningar.
• Avstämningar av bankkonto, släppa på periodiseringar. Bokföra valutajusteringar samt utläggsredovisning.
• Registrering av fakturor, bokning omkostnadsfakturor, inventarier, periodiseringar.



Din bakgrund:
Vi söker dig som har god erfarenhet av löneadministration samt hanterat ekonomiuppgifter sedan tidigare. Du ska vara nyfiken, noggrann, självständig och lösningsorienterad samt kunna arbeta strukturerat. Vi ser att du har en framåt personlighet och inte räds av att fråga om du behöver svar. Du är van att arbeta kundorienterat och är behjälplig och konsultativ gentemot chefer och anställda vid löne-ekonomi relaterade frågeställningar.


Kravprofil
• Eftergymnasial utbildning inom lön/lönehantering eller motsvarande relevant utbildning.
• Minst två års arbetslivserfarenhet inom löneadministration.
• Mycket goda kunskaper/hantering av lönesystem.
• Mycket goda kunskaper i MS Office.
• Svenska och engelska, tal och skrift.

Meriterande
• Kunskaper i ekonomisystemet Hogia.
• Tidigare erfarenhet av kollektivavtalet Metall, Ledarna, Unionen.


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag inom rekrytering och bemanning. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2022
  • Ansök senast: 31 juli 2022

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024