Löne- & HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Onninen söker en handlingskraftig Löne- & HR-administratör med ett systematiskt arbetssätt

Vår Löne- och HR-administratör ska gå i pension och vi söker nu hennes ersättare. Som Löne- & HR-administratör ska du se till att rätt lön betalas ut i rätt tid enligt de lagar och riktlinjer som finns. Du säkerställer att löner och förmåner följer marknaden, samt lagar och avtal. Du ska arbeta med HR- administration operativt och säkerställa en effektiv och kvalitativ process. Du rapporterar till Lönechefen och ingår i ett team om 3 personer. Lönteamet är en del av HR-teamet. Placering är i Örebro.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Reflektera och analysera det löneunderlag som inrapporteras och beräknas. Se till att rätt lön betalas ut i rätt tid enligt de lagar och riktlinjer som finns.
- Rapportera pensioner och försäkringar.
- Medverka till förnyelse och utveckla processer och arbetssätt inom lön och HR. Verka för en framåtriktad omvärldsbevakning och kompetenshöjande insatser.
- Ta fram korrekt personalstatistik och rapportera internt samt externt.
- Hantering av behörigheter till affärssystem.
- Supporta chefer och medarbetare i lönefrågor, avtal, rekvisitioner, betyg, intyg m.m.
- Löne- och HR-administration.
- Medverka till uppdatering av policys och processer inom lön och HR.
- Ge input till årliga handlingsplaner inom Lön och HR som upprättas i enlighet med den globala/lokala HR-strategin.

Vi söker dig som har arbetat med lön i några år. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i ett lönesystem och att tolka och arbeta med kollektivavtal. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av att rapportera pensioner, försäkringar och statistik samt övrig administration kopplat till lön/HR. Vi tror att du har god systemförståelse och goda kunskaper i officepaketet. Då Onninen ingår i en internationell koncern där koncernspråket är engelska, är goda kunskaper i engelska en förutsättning.

För att trivas som Löne- & HR-administratör är det viktigt att du är en handlingskraftig person med ett systematiskt arbetssätt. Du har ett klart, tydligt och strukturerat sätt att kommunicera. Vidare samarbetar du effektivt med andra, har hög stresstolerans, agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultatet.

För oss på Onninen är det viktigast att hitta personer med rätt kompetens och personliga egenskaper för varje tjänst. Därför välkomnar vi alla sökande som uppfyller våra krav oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund

Vi ser fram emot din ansökan! Vi vill ha ansökan med komplett CV senast den 2017-02-27 och du ansöker via vår hemsida och rekryteringssystem alt via linkedin. Urval sker löpande varför tjänsten kan bli tillsatt innan ansökningstidens utgång.

Vi undanber vänligen erbjudanden om annonserings och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Våra värderingar är grunden för all verksamhet inom Onninen och ska genomsyra såväl aktivt ledarskap som aktivt medarbetarskap. Onninen erbjuder professionell utveckling och många interna karriärsmöjligheter. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och främjar friskvård och en balans mellan arbete, privat och familjeliv.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sandra Ekström

Mats Leek

Chef Expresserna Jan Kahlin

Kategorichef Peter Ekdahl

Pricing Manager Daniel Håkansson
070-231 82 66
Chef Expresserna Jan Kahlin

Försäljningschef Kenneth Jakobsson

Butikschef Ing-Mari Thim

HR-administratör Sandra Ekström

Chef Expressbutikerna Jan Kahlin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Onninen AB Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • - Fast lön
  • Heltid. Tillsvidare.
  • Publicerat: 27 januari 2017

Besöksadress

Sundbybergsvägen 9
None

Postadress

Sundbybergsvägen 9
Solna, 17173

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024