OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är en nordisk barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av Nordens snabbaste växande e-handelsföretag. Vi servar idag fler än 800 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 30 000 kvm stora lager, med över 45 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.
På Hisingen har vi kontor och lager, vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget cirka 180 medarbetare. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Vi skall ge nordiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Tillsammans skall vi nå vårt mål: Ledande aktör i Norden.
Löne- och personaladministratör på Jollyroom
Varje månad betalas det ut drygt 300 löner på Jollyroom. HR-avdelningen ansvarar för lönehanteringen, i samarbete med ekonomiavdelningen. HR-avdelningen är ett sammansvetsat team på tre personer. Vi söker nu efter ytterligare en person som har erfarenhet av lönehantering och som känner att det är dags för nya utmaningar på ett spännande företag. Den största delen av tjänsten innebär lönerelaterade arbetsuppgifter, men även HR-arbete såsom administrativa uppgifter samt rekryterings/bemanningsarbete ingår.
Arbetsuppgifter
- Löneadministration - från hantering av försystem till utbetalning av lön (arbetare och tjänstemän)
- Kontakt med externa samarbetspartners gällande inställningar och programmeringar i försystem (ferox) samt lönesystem (hogia)
- Personaladministrativa uppgifter: skapa avtal, utläggsredovisning, rapportering tjänstepension, årliga kontrolluppgifter och rapporter, arbetsgivarintyg, informationsbrev etc.
- Rekryteringsuppgifter; skriva annonser, svara på frågor, genomföra telefonavstämningar, ringa referenser
- Diverse HR- och lönerelaterade projekt
Utbildning
- Eftergymnasial utbildning inom lön -och personaladministration.
Kvalifikationer
- Cirka 2 års erfarenhet av lönesystem (meriterande med Hogia Handellön Plus)
- Arbetat med löneadministration i ett företag med minst 200 anställda
- Varit delaktig i förbättrings- och utvecklingsprojekt inom lön/administration
- Erfarenhet av försystem
- God kunskap inom kollektivavtal för både tjänstemän och arbetare
Personliga egenskaper
- Mycket stark administrativ förmåga med ett öga för detaljer, struktur samt ordning och reda
- Lättlärd
- God förmåga att driva och utveckla processer
- Prestigelös
- Noggrann
- Pedagogisk
Vi erbjuder
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Friskvårdsbidrag
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och kontakt
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg; Hisings Kärra
- Bifogas i ansökan: CV samt personligt brev
- Kontakt: Nicole Berger, HR Generalist, nicole.berger@jollyroom.se
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Terese Fernbring
Personalansvarig Terese Fernbring
Terese Fernbring
HR assistent Nicole Berger
Nicole Berger
HR Generalist Louise Bichler
HR Nicole Berger
Personalchef Terese Fernbring
HR Chef Terese Fernbring
Personalchef Terese Fernbring
0739808240