Löne- & personaladministratör till Permobil

Löne- & personaladministratör till Permobil

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i en internationell miljö där du gör skillnad varje dag? På Permobil kommer människorna som använder våra produkter alltid i första hand. Vårt syfte är att skapa avancerade assisterande lösningar som gör livet mer berikande för funktionshindrade vuxna och barn, läs mer på: www.permobil.com
Är du en framåtriktad administratör som vill jobba brett inom frågor som rör lön och personal? Trivs du att jobba i ett öppet och lättsamt arbetsklimat med fokus på gott samarbete och hög servicenivå? Då ska du söka tjänsten som löne- & personaladministratör till Permobil.
Du erbjuds en ansvarsfull roll där du blir en av nyckelpersonerna med fokus på lönehandläggning och personaladministration. Du rapporterar till bolagets teamleader för Payroll och tillhör personalavdelningen som består av flertalet medarbetare i olika funktioner inom området HR och lön. Avdelningen ansvarar för att leverera stöd till chefer och medarbetare som arbetar ute i de olika verksamheterna i Europa.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
· Lönehandläggning för både tjänstemän och kollektivanställda
· Bearbeta och stämma av lönelistor nationellt och internationellt
· Hantera hela flödesprocessen kring lön fram till själva löneutbetalningen som sköts av bolagets Shared Service Center
· Kontrollera och administrera tid, frånvaro, reseersättning, utlägg m.m.
· Lämna in skattedeklarationer
· Personaladministration som rör ex försäkringar, tjänstepension, gruppförsäkringar, förmåner m.m.
· Säkerställa kvalitet och upprätthålla korrekt information i HR-system
· Arkivering av personalrelaterade dokument
· First line support, stötta chefer och medarbetare inom allmänna personalärenden samt kring policys, processer och rutiner
· Ta fram statistik både externt och internt
Vi söker dig med flera års erfarenhet av löneadministration och som vill arbeta brett inom lön/HR och som vill få möjlighet att kunna utvecklas på lång sikt inom företaget. Vi ser gärna att du är gymnasieekonom med påbyggnadsutbildning inom lön/HR, har du dessutom en akademisk utbildning är det meriterande.
Som person är du social, tycker om att samarbeta och har fokus på att leverera god service med hög kvalitet. Du är noggrann och ansvarstagande, van att arbeta mot tidsfrister samt har förmågan att jobba strukturerat med flera pågående uppgifter samtidigt. Då vi finns etablerade i stora delar av världen så är det en fördel om du har internationell bakgrund.
Du är flytande i svenska och har mycket goda kunskaper i engelska vilket krävs i dina externa kontaktytor, har du dessutom andra språk är det ett plus. Vi vill att du arbetar framåtriktat med det digitala och vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice, främst Excel samt har kunskaper i ett eller flera lönesystem, gärna Agda PS och/eller Visma.
Tjänsten avser anställning hos Permobil, omfattning heltid, med placering på kontoret i Timrå. För kännedom flyttar hela verksamheten till en helt nybyggd anläggning i Birsta under 2024.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf petra.elf@rutinera.se 070-760 64 47. Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se OBS! Ange att du söker tjänsten: ”Löne- & personaladministratör”, då urval och intervjuer sker löpande vill vi ha din ansökan omgående, dock senast den 17 december 2023.

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabella Edström
+46 60 59 58 39
Anna-Karin Ehn
+46703271838
Isabella Edström
+46 70 360 19 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Permobil Timrå
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 17 december 2023

Besöksadress

Per Uddéns väg 20, Timrå
None

Postadress

Per Uddéns väg 20
Timrå, 86123

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024