Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Tycker du att HR-området är spännande och siffror intressant? Är du en nyfiken problemlösare som trivs i en omväxlande miljö, och söker ett utvecklande arbete där du växer parallellt med organisationen? Då är det här en tjänst för dig!

HR Services (HRS) i Sverige är en centraliserad enhet inom Sandvik i Sverige som erbjuder kvalificerade HR-tjänster till Sandvik i Sverige, Norge och Danmark med en lokal filial Finland. Funktionen levererar professionell service, support och konsultation till chefer och anställda inom bland annat HR, rekrytering och personaladministration. Verksamheten kännetecknas av ett högt tempo och ett starkt kundfokus. Nu söker vi en löneadministratör till vårt Salary and Benefits-team!

Arbetsuppgifter
Som löneadministratör har du ett brett ansvarsområde där fokus ligger på arbete med löner och tid (Time and Attendance) enligt etablerade processer och rutiner. Du kommer att vara kontaktperson för leverantörer och myndigheter, utreda uppkommande problematik och administrera informationsflöden.

Dina arbetsuppgifter inkluderar vidare att:
- hantera system och beräkningsmodeller för att säkerställa korrekt löneutbetalning och redovisning.
- indatera underlag för löneberäkning i löne- och tidssystem.
- skapa fellistor och rapporter.
- rapportera och följa upp serviceleveranser.
- delta som resurs i projekterat utvecklingsarbete.
- skapa förtroenderelationer genom att identifiera kundens behov, söka information, besvara frågeställningar samt ansvara för återkoppling.
- beräkna och hantera ersättningar och till viss del även förmåner.

Din profil
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning samt två till tre års erfarenhet av löne- och tidredovisningsarbete, alternativt har du förvärvat motsvarande administrativ kompetens på annat sätt. Du är van vid att arbeta i webbaserade löne-, tid- och personalrelaterade system och har god kunskap i Word, Excel, PeopleSoft samt andra ärendehanterings- och telefonsystem. Vidare har du erfarenhet av Shared Service Center eller motsvarade serviceleverans, samt lätt att ta till dig instruktioner och nya arbetssätt. Har du dessutom arbetat med revision och bokföring, förbättringsarbete inom administrativa processer och har kunskap om lönerelaterade lagar samt lönesystem är det meriterande, medan goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, är en förutsättning för tjänsten.

Som person är du serviceinriktad, noggrann och strukturerad med ett sinne för detaljer. Du har ett starkt kundfokus, är självgående och initiativrik med en förtroendeingivande framtoning.

Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.

Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Helena Thimerdal, rekryterande chef, 026-26 03 30

Fackliga kontaktpersoner
Per Hedman, Unionen, 026-26 50 14
Glenn Holm, Ledarna, 026-26 38 09
Maths Scherman, Akademikerföreningen, 026-26 67 32

Välkommen med din ansökan senast 2014-05-27. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då löpande urval sker. Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.se/karriar, jobb-id: 330790.

För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.

Ansvarig rekryterare
Irene Sveen

Följ oss även på facebook.se/sandvik.karriar

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterande chef Mikael Schuisky
+46 70 254 19 70
Rekryterande chef Anders Pettersson
026-26 93 06
Rekryterande Chef Anders Öhlund
+4626-261747

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvik AB SANDVIKEN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 6 maj 2014

Besöksadress

STORGATAN 2
SANDVIKEN

Postadress

None
SANDVIKEN, 81181

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024