Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu förstärker vi på Randstad vår konsultverksamhet ytterligare och söker en löneadministratör med ett par års erfarenhet av självständigt lönearbete för konsultuppdrag med möjlighet till rekrytering hos kund. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Vi samarbetar även gärna med dig som idag har eget bolag och vill arbeta med vårt nätverk inom löneadministration. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden

Som löneadministratör inom bolaget kommer du att;
• Arbeta med hela löneprocessen, inklusive för- och efterarbete, upprätta intyg av olika slag samt statistikrapportering.
• Hantera reseräkningar, utlägg, förmåner mm.
• Tolka lagar och avtal för att säkerställa korrekta löneberäkningar.
• Vara ett viktigt stöd för våra medarbetare och chefer.



Arbetstider
Detta är ett konsultuppdrag på 3-6 månader, heltid med start omgående. Det finns möjlighet till förlängning och rekrytering till kund. 



Kvalifikationer
Vi söker dig som är en erfaren löneadministratör. Du har gymnasiekompetens, gärna med ekonomisk inriktning. Önskvärt är yrkesutbildning som lönekonsult eller annan likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba i Hogia Lön Plus, Hogia Personal och har stor systemvana.


B-körkort är ett krav.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Erfarenhet
2020-03-29 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan si

Ansökan
2020-03-29 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Niclas Haglund, Niclas.haglund@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2020
  • Ansök senast: 29 mars 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024