Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Att arbeta på Saab Saab är ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Vi är stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, något som alla medarbetare bidrar till. Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har 13 300 medarbetare. Försäljningsintäkterna uppgår till 23 miljarder kronor. Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen. Din arbetsplats Vår huvudsakliga uppgift är att se till att Saabs anställda får rätt lön utbetald i rätt tid. Vi handlägger också reseräkningar, pensioner och försäkringar samt sjuk och friskadministration. Vi finns på flera orter i Sverige med störst koncentration i Linköping. Att arbeta på Saabs Lönecenter innebär att man arbetar i en serviceorganisation med specialistinriktning. De system vi använder oss av är: för lön - Personec L, för reseräkningar - RESAX, för tid - IFS, Agresso och TPR. Avtalsområden: Almega IT och Teknikföretagen. Din roll Som löneadministratör arbetar du med löneadministration åt någon eller några av Saabs affärsområden. I arbetsuppgifterna ingår bla att bereda löner, sköta administration av försäkringar och pensioner samt att ge support åt vår kund. Det kan även ingå arbete med våra tidsystem. Dina kvalifikationer Du har mycket gott ordningssinne och tycker om att arbeta med siffror och fakta. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra. Har du kunskap om våra system och avtal ser vi det som en stor fördel. För att lyckas är det viktigt att du är serviceinriktad och att du är en god kommunikatör då tjänsten innebär mycket kontakter med kund. Utbildning - Gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Flerårig erfarenhet från löneadministrativt arbete och goda kunskaper i Excel och Word.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: saab
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 3 september 2010
  • Ansök senast: 15 september 2010

Liknande jobb


Area HR

29 oktober 2024

25 oktober 2024