Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Centralt beläget i den expanderade Öresundsregionen ligger Lund.Lund har alltid varit innovatörernas och nytänkarnas stad.Inom verksamheterna pågår ständigt spännande utvecklingsprojekt.Lunds kommun är den största arbetsgivaren med drygt 9 000 medarbetare. Personalavdelningen är en avdelning inom kommunkontoret.Avdelningen arbetar med övergripande personalpolitiska frågor samt ansvarar för förhandlingsverksamhet och central samverkan med de fackliga organisationerna. Löneenheten inom personalavdelningen har det övergripande ansvaret för Lunds kommuns PA-/lönesystem.Vårt uppdrag är drift och utveckling av eCompanion från Systeam, stöd och samordning av kommunens förvaltningars PA-/löneadministration samt lönehantering för flertalet av förvaltningarna.ARBETSUPPGIFTER Din huvudsakliga arbetsuppgift är att hantera löner för kommunens anställda, främst inom vård- och omsorgsområdet. KVALIFIKATIONER Du har flerårig erfarenhet av arbete med PA-/lönesystem inom kommunal verksamhet.Lämplig utbildning är lägst gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande.Vi förutsätter att du har god datorvana.Som person är du noggrann, strukturerad och kommunikativ.Du har god samarbetsförmåga och tycker om att ge service.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bo Bergsten, enhetschef Resursenheten
046-35 53 43
Nås via kommunens växel
046-35 50 00

Sammanfattning

Postadress

Box 41
Lund, 22222

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024