Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Jobbar du med löner idag? Kanske kombinerar du även det med ekonomi? Vi söker en självständig löneadministratör med intresse för processer, system och ekonomi. Du blir en del av ekonomiavdelningen som idag består av fem personer och arbetar även nära HR. Det här är en perfekt möjlighet för dig som brinner för lönearbetet, är redo för nästa utmaning och vill vara med och göra skillnad i en viktig verksamhet!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Löpande löneadministration
• Frågor angående lön och anställning, både mot anställda och chefer
• Avstämning tidrapporter, sjukfrånvaro, semesterdagar, pensionsavgifter
• Ansvara för avstämningar bokföringskonton kopplade till lön
• Kontakt med myndigheter
• Skattedeklarationer
• Statistik
• Administration av ITP-försäkringar och företagets gruppförsäkringar
• Administration av lönebidrag, anställningsstöd och merkostnadsersättning
• Utveckla och proaktivt arbeta med systemstöd

Vem är du?
Vi söker dig med följande kvalifikationer:

• Eftergymnasial utbildning inom löneadministration
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet av löneadministration med vana att hantera stora volymer
• Kunskap om lagar och avtal som berör området lön samt vana att läsa kollektivavtal
• Erfarenhet av avstämningar kopplade till ekonomi
• God vana av att arbeta med IT-system och digitala arbetsverktyg
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Erfarenhet av Agda Lön eller SoftOne är meriterande

Vi söker dig som är lösningsorienterad, noggrann och känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är serviceinriktad och samarbetsvillig samt förstår värdet av kollegor och teamwork. Som person är du prestigelös, strukturerad och då du kommer ha många kontakter i organisationen ser vi att du har hög social kompetens och är bra på att kommunicera. Du är en drivande och självständig person som går igång på utmaningar och som gillar utveckling.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid där du arbetar för Poolia ute hos vår kund. Uppdraget är på 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering för rätt person.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2020
  • Ansök senast: 10 april 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024