Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi har hört rykten om att löneyrket kan vara ett rätt så ensamt jobb ibland. Kanske saknar du någon att bolla lönefrågor, senaste rapporten till SCB eller kollektivavtal med? Vilken tur då att Lyko har ett löneteam bestående av tre personer som brinner för löneyrket, arbetar tätt tillsammans och gillar att samarbeta och dela erfarenheter med varandra!

Är du en fena på löner och vill vara del av vårt drömteam? Se då hit, vi letar efter dig!

Vad du kommer att fokusera på
Som löneadministratör på Lyko kommer du att arbeta med hela löneprocessen, allt från manuell förberedning till utbetalning av lönerna till företagets ca 750 anställda i Sverige och Norge. Du arbetar stöttande och serviceinriktat åt Lykos chefer och anställda och har även ett nära samarbete med bland annat ekonomiavdelningen och HR, som är geografiskt är utspridda i hela landet.

För att gå in på detaljer tänker vi att dina arbetsuppgifter blir att:


• Arbeta med att rätt lön betalas ut i rätt tid till våra medarbetare, samt ge support i löne- och avtalsfrågor.
• Kontrollera och kvalitetssäkra de underlag som inkommer genom att tolka och tillämpa kollektivavtal kring anställningsvillkor.
• Ta fram statistik, rapportering till bl.a. SCB, Fora, Collectum och Försäkringskassan samt att skriva arbetsgivarintyg.

Du tillhör ett team av tre medarbetare, och även om mycket av arbetet sker självständigt, arbetar du tätt tillsammans med dina löne-kollegor, där samarbete mellan varandra är en självklarhet. Placering för tjänsten är på vårt huvudkontor på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Resor kan förekomma någon/några gånger per år. Vi tror på work life balance och möjlighet finns att varva kontorsjobb med hemmajobb.

Detta är en tillsvidaretjänst med inledande provanställning. Önskat startdatum är Januari 2022, enligt överenskommelse. 

Vem du är: 
För att trivas i rollen tror vi att du är en noggrann och driftig person som har förståelse för hela löneprocessen. Dessutom tror vi det är viktigt att du gillar att ge utmärkt service och värderar samarbete högt. Lyko är ett bolag under tillväxt och vi hoppas att du, precis som vi, trivs att jobba i en energifylld och varm arbetsplats med möjlighet att påverka och utvecklas i takt med bolaget!

Erfarenhet och skills som vi letar efter:


• Tidigare arbetserfarenhet inom löneadministration
• Eftergymnasial utbildning inom löneadministration (från KY-utbildning eller högskola/universitet)
• Tidigare systemvana (vi arbetar med Hogia Lön+ samt Quinyx)

Dessutom är det ett plus i kanten om du:


• Har kunskap inom Lager- och E-handelsavtalet samt Frisöravtalet.
• Har intresse för eller erfarenhet av att arbeta med nordiska löner.

 

ÄR DU VÅR NÄSTA LYKOSTAR? 
Ansök snabbt och enkelt utan CV eller personligt brev! 
På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet. Därför har vi skrotat kravet på CV och personligt brev. Smidigare för dig som kandidat, mer träffsäkert för oss som arbetsgivare och mer tidseffektivt för oss båda!  

Så vad väntar du på?! Om det här låter som rätt utmaning för dig, ansök idag eller allra senast den 12 november 2021. Har du frågor om tjänsten maila direkt till Ylva Granath, Lönechef, på ylva.granath@lyko.com.

Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka dig vidare nedan. Lycka till!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lyko Retail AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2021
  • Ansök senast: 12 november 2021

Besöksadress

Nygatan 22, 58219 Linköping
None

Postadress

Nygatan 22, 58219 Linköping
Linköping, 58219

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024