OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har verksamheter inom fastigheter, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö.
I tjänsten som löneadministratör är du en del av Limhamnshusgruppens ekonomifunktion där du självständigt administrerar löneprocessen. Kortfattat inkluderar dina arbetsuppgifter bland annat:
- Administration innefattande hela löneprocessen, från att hantera löneunderlag till inrapportering av kontrolluppgifter
- Hålla samtliga lönesystem uppdaterade med aktuella uppgifter
- Ha en god kunskap om kollektivavtal samt regelverk och lönerelaterade lagar och förordningar
- Ta fram uppföljning av personalstatistik samt sammanställa underlag för prognoser
- Utveckla och effektivisera löneadministrativa rutiner
Vi söker dig som en eftergymnasial utbildning med inriktning inom lön. Du har minst ett års arbetslivserfarenhet inom löneadministration. Vi ser även att du har goda kunskaper från att arbeta i personal- och lönesystem samt Excel. För att trivas i rollen som löneadministratör i Limhamnshusgruppen är det en förutsättning att du är serviceinriktad och strukturerad i ditt arbete och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Som person räds du inte nya utmaningar. Du är lugn, ansvarstagande och noggrann. I din kommunikation är du pedagogisk och tillmötesgående i alla situationer. Är detta du? Välkommen in med din ansökan via mail.
Anställningsstart: Enligt överenskommelse.
Vi arbetar med löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan redan idag.
Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Charlotte Andlar
040-369031