Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla en framtidsinriktad gränskommun?
Du får mer än 650 arbetskamrater som alla jobbar med att på något sätt ge service till kommunens invånare, företag och besökare.
Eda är en gränskommun med 8600 invånare och blomstrande näringsliv. Hit kommer ca 4,7 miljoner besökare varje år. Vi har ett bra läge mellan Karlstad och Oslo och goda kommunikationsmöjligheter år vardera håll.

En av våra löneadministratörer kommer att gå i pension och därför söker vi nu en ny serviceinriktad och löneintresserad kollega!

Inom personalavdelningen är vi idag 8 medarbetare. Avdelningen är den centrala funktionen för personalfrågor och löneadministration. Tillsammans driver och samordnar vi kommunens arbetsgivarfrågor och genom att vara ett professionellt verksamhetsstöd önskar vi skapa hållbara förutsättningar för chefer och medarbetare. Kommunen har fokus på medarbetarskap och att vara en attraktiv arbetsgivare.

Kontoret ligger beläget centralt i Charlottenberg med järnvägs- och busstation i närheten. I vår kommun finns vacker natur, blomstrande gränshandel och ett stort utbud av fritidsaktiviteter.

Några av de förmåner vi erbjuder våra medarbetare är:
- flexibel arbetstid
- möjlighet till semesterväxling
- friskvård och aktiviteter


ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör arbetar du både konsultativt och operativt med frågor som rör lön och anställningsvillkor. I arbetet ingår bl a support till chefer och medarbetare, registrering av underlag kvalitetssäkring av utgående lön, utfärdande av intyg, avstämning, försäkringar mm. Du kommer tillsammans med kollegor även arbeta med löpande personalfrågor som t ex introduktion.

Hos oss kommer du att ha kontakt med många personer och myndigheter och arbetet är periodvis intensivt och ett viktigt arbete hos oss är att förenkla processer och främja utveckling genom digitalisering.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom löneadministration alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har kunskap om lagar och avtal som styr medarbetarnas villkor samt ska kunna informera om dem på ett pedagogiskt sätt såväl muntligt som skriftligt. Det är viktigt med helhetssyn, att kunna se sammanhang och ha konsekvensförståelse.

Utifrån ett gemensamt synsätt arbetar du självständigt och har förmåga att anpassa information till mottagare och situation. I arbetet är du ansvarstagande, strukturerad, samarbetsorienterad och lösningsfokuserad. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Ett starkt driv och förmåga att se förbättringsmöjligheter i lönevardagen är grundläggande förutsättningar för att lyckas i rollen.

Erfarenhet från lönearbete och PA-systemet Visma Personec P är meriterande.

ÖVRIGT
B-körkort krävs.

Grundannonsering sker enligt kommunens policy, vi undanber oss bestämt försäljare av annonsplats, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EDA kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024