OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Novia är ett nordiskt serviceföretag, idag verksamt på flygplatserna i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn.Företaget har ca 900 anställda och omsätter ca 400 miljoner DKR.Våra kunder, flygbolagen, köper tjänster från Novia i form av passagerarservice, lastning, lossning av flygplan samt frakttjänster.
Novia Sverige AB, söker en löneadministratör på halvtid till Arlanda flygplats
Företagets lönehantering är outsourcad och löneadministratören fungerar som länk mellan Novia och den externa leverantören.Omfattningen av tjänsten avser halvtid och arbetstiden är förlagd till vardagar, dagtid.
Arbetsuppgifter:
Löneadministrationen är outsourcad och arbetsuppgifterna innebär att:
- vara kontaktperson gentemot outsourcingföretaget
- förse outsourcingföretaget med löneunderlag
- hantera olika frågor kring löneadministration
- administration av försäkringar
- utfärda arbetsgivarintyg
- vara kontaktperson gentemot myndigheter i lönefrågor
Kvalifikationer:
- Ekonomisk gymnasieutbildning
- Minst 1 års erfarenhet av löneadministration
- God datavana med goda kunskaper i excel
- Van att arbeta med konfidentiell information
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Vi kommer att lägga stor vikt på den sökandes personliga egenskaper.Då arbetsuppgifterna är av detaljinriktad karaktär, är det viktigt att du är noggrann och strukturerad.Det är viktigt att du har förmågan att periodvis arbeta under högt tempo samt att kunna ta eget ansvar.
Vi behandlar ansökningshandlingarna vartefter de kommer in.Skriftlig ansökan med meritförteckning sänds senast 21 maj till:
Personalavdelningen
Novia Sverige AB
Box 197
190 45 STOCKHOLM-ARLANDA
Enligt säkerhetsskyddslagen för flygplatser, utförs registerkontroll på samtliga sökande.