Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Centralt beläget i den expanderade Öresundsregionen ligger Lund.Lund har alltid varit innovatörernas och nytänkarnas stad.Inom verksamheterna pågår ständigt spännande utvecklingsprojekt.Lunds kommun är den största arbetsgivaren med drygt 9 000 medarbetare. Personalavdelningen är en avdelning inom Kommunkontoret.Vi arbetar med övergripande personalpolitiska frågor samt ansvarar för förhandlingsverksamhet och central samverkan med de fackliga organisationerna. Löneenheten inom Personalavdelningen har det övergripande ansvaret för Lunds kommuns PA-/lönesystem.Vårt uppdrag är drift och utveckling av eCompanion från WM-data, stöd och samordning av våra förvaltningars PA-/löneadministration samt lönehantering för flertalet av kommunens förvaltningar. ARBETSUPPGIFTER Din huvudsakliga arbetsuppgift är att hantera löner för kommunens anställda. Tjänsten är en visstidsanställning t.o.m. 2009-12-31. KVALIFIKATIONER Du har erfarenhet av arbete med PA-/lönesystem.Har du dessutom erfarenhet av kommunal verksamhet är detta meriterande.Lämplig utbildning är lägst gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande.Vi förutsätter att du har god datorvana.Som person är du noggrann, strukturerad och kommunikativ.Du har god samarbetsförmåga och tycker om att ge service.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bo Bergsten, enhetschef Resursenheten
046-35 53 43
Nås via kommunens växel
046-35 50 00

Sammanfattning

Postadress

Box 41
Lund, 22222

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024