LÖNEADMINISTRATÖR Lön & HR-system Central Förvaltning

Arbetsbeskrivning

Lön&HR-system inom Personalenheten på Central Förvaltning tillhandahåller och utvecklar nödvändig kompetens inom löne-, avtals- och systemförvaltning.
Din ansökan med löneanspråk, vill vi ha senast 2013-12-03.

ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar för lönerna för ett eget ansvarsområde. Arbetet består av löpande löneadministration, kontroller, intyg, beräkning och inrapportering av reseräkningar och support/stöd till cheferna i deras arbete med den dagliga rapporteringen i systemet samt sitter i vår Lön&HR-system support.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tycker om att arbeta självständigt och i grupp, tar egna initiativ, är noggrann, flexibel, serviceinriktad och stresstålig.
Du har god kännedom om arbetsrättsliga lagar och avtal då arbetet innebär mycket tolkning och rådgivning till chefer.
Erfarenhet från arbete med lönefrågor är meriterande.

Du har ett konsultativt förhållningssätt och har lätt för att förstå och anpassa dig
till människors olika behov.

Vi förutsätter att Du har god datavana.

Kontaktpersoner på detta företaget

Arkivchef/Landstingsarkivarie Göran Gullbro
0240-49 54 21
SACO Pernille Hallgren
023-49 01 07
VISION Margareta Nordman

chef Arbetsmarknadsenheten Pia Larshans-Bodare
023-863 09
Vision Kristina Johansson
023-821 10
Kommunikationschef Pia Wassberg

SACO Pernille Hallgren
023-490107
Vision Margareta Nordman
023-490850
Kommunal Eva Sens

Vårdförbundet Carina Meriläinen
023-490131

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Dalarna Centralförvaltning
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. 100 % Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Falun. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 18 november 2013

Besöksadress

Vasagatan 27 79129 Falun
None

Postadress

79129
Falun, 79182

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024