Löneadministratör med samordningsansvar

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsnämnden ansvarar för äldreomsorg och LSS-verksamhet.Förvaltningen har ca 3000 anställda.Arbetsuppgifter: Din uppgift blir att samordna det dagliga arbetet inom lönegruppen.Du kommer att ha ett informationsansvar för gemensamma lönefrågor och kommer att vara kontaktperson både inom och utom förvaltningen.En viktig uppgift blir också att initiera och medverka i utvecklingsarbete och förändringsarbete samt att planera och deltaga i olika utbildningar.Du kommer också att arbeta med bearbetning och utbetalning av löner och du kommer att ha mycket kontakter med våra verksamhetsföreträdare och anställda. Kvalifikationer: Du bör ha flerårig erfarenhet av lönearbete och att ha erfarenhet av samordning är meriterande.Lämplig utbildning är gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.Du måste ha ett positivt förhållningssätt, god serviceförmåga och god samarbetsförmåga. nr.och övriga handlingar samt löneanspråk. I Lunds kommun vill vi ha mångfald i arbetslivet.Vi välkomnar sökande med olika etniska bakgrunder.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010