Löneadministratör med systemintresse

Arbetsbeskrivning

Ale kommun med 30 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.

Vi är 2 000 anställda som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?

Vill du vara med och utveckla arbetet inom löne- och personaladministration där hög servicenivå och utveckling av verksamheten står i centrum? Söker du nya utmaningar på en bra arbetsplats? Vi söker nu en löne- och personaladministratör till Ale kommun, där du erbjuds ett arbete med stort eget ansvar, goda utvecklingsmöjligheter och mycket trevliga kollegor!

ARBETSUPPGIFTER
Som löne- och personaladministratör bär du en del av ansvaret för lönehanteringen i Ale kommun, vilket innebär att kvalitetssäkra och registrera uppgifter utifrån skrivna och elektroniska underlag. Du kommer att stödja chefer och medarbetare i olika typer av löne- och arbetsrättsliga frågor, både via mail- och telefonkontakt. Du kommer även att i systemet ta fram efterfrågad statistik till myndigheter och chefer ute i verksamheterna.
Arbetet innebär också en del lag- och avtalstolkning, rimlighetsbedömningar, stöd och service såsom utfärdande av diverse intyg och rapportering till Försäkringskassan.
Personalsystemet vi använder är Personec P och vi ser gärna att du har erfarenhet av både detta system och vårt schemasystem Time Care Planering.

KVALIFIKATIONER
Du har någon form av löneadministrativ utbildning och/eller några års erfarenhet av arbete på en löne- och personalavdelning, gärna med erfarenhet av kommunala avtal.

God samarbetsförmåga mellan dig och dina kollegor på löne-, HR- och ekonomiavdelning ser vi som viktiga egenskaper. Samtidigt ska du kunna arbeta självständigt och strukturerat med givna uppgifter för att periodvis kunna hålla ett högt arbetstempo.
Noggrannhet, professionellt bemötande, ansvarskänsla och god datavana är egenskaper vi förväntar oss att du har. Vi tror också att du har viljan att optimera och utveckla användandet av de befintliga systemen och förstår kopplingen dessa emellan.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden gått ut.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf HR-chef Christina Nordberg
0729-77 34 27
Löne- och personaladministratör Lena Kristiansen
0303-33 07 84
Tf HR-chef Christina Nordberg (semester 10-13/4)
0303-33 06 53
HR-specialist Malin Öberg
0303-33 01 69
Objektledare och HR-specialist Karin Jedeur-Palmgren
0303-330429

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, Personalavdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
  • Publicerat: 24 mars 2017

Besöksadress

Ledetvägen 6 ALAFORS
None

Postadress

Ledetvägen 6
ALAFORS, 44980

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024

Interimskonsulter inom Lön

Interimskonsulter inom Lön

13 april 2024